arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

دستور وزیر ارتباطات برای وصل مجدد ۴ هزار گوشی مسافری قطع شده / گوشی‌ها تا پایان امروز وصل می‌شوند

با توجه به مشکلات به وجود آمده در اثر قطع تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه وارد شده به وسیله مسافران به کشور، وزیر ارتباطات دستور تا‌زه‌ای را برای مرتفع نمودن مشکل مذکور صادر کرد. این دستور در پی انتشار خبری از وزارت صنعت در روز گذشته جهت تسریع در وارد کردن اطلاعات صحیح گوشی‌های همراه در سامانه همتا و قطع شدن تعدادی از گوشی‌های شناسایی نشده، صادر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به مشکلات به وجود آمده در اثر قطع تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه وارد شده به وسیله مسافران به کشور، وزیر ارتباطات دستور تا‌زه‌ای را برای مرتفع نمودن مشکل مذکور صادر کرد.

در پی انتشار خبری از وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز گذشته جهت تسریع در وارد کردن اطلاعات صحیح گوشی‌های همراه در سامانه همتا و قطع شدن تعدادی از گوشی‌های شناسایی نشده، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور تازه‌ای را در همین خصوص صادر کرد.

با مساعدت و دستور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت وصل مجدد بیش از ۴۰۰۰ گوشی تلفن همراه مسافری که توسط سامانه همتا شناسایی و قطع گردیده بود، این گوشی‌ها تا پایان امروز مجدداً وصل خواهند شد. این تعداد گوشی تلفن همراه بر طبق بخشنامه گمرک ج. ا. ا. به دلیل عدم ورود اطلاعات صحیح و عدم پرداخت عوارض گوشی تلفن همراه در فرجه قانونی ۳۰ روزه، طی فرآیند شناسایی گوشی‌های تلفن همراه توسط سامانه همتا شناسایی و قطع گردیده بود.

این اقدام وزیر ارتباطات در جهت تنظیم بازار و جلوگیری از متضرر شدن اصناف و کمبود گوشی در بازار صورت گرفته است. در آینده‌ای نزدیک تدابیری اندیشیده خواهد شد تا از بروز تخلف در ثبت کالای مسافری جلوگیری بعمل آید.

نظرات بینندگان