arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۷ - ۲۷ تير ۱۳۹۷

پروانه مافی، نماینده تهران: طرح عضویت اقلیت‌ها در شوراها با نظر محسن رضایی از دستور کار مجمع خارج شد

پروانه مافی گفت: طرح اصلاح قانون شوراها به دلیل مخالفت شورای نگهبان و اصرار مجلس بر مصوبه خود یعنی حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.بنا بر اظهارات مطرح کمیسیون قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر موافق خود با مصوبه مجلس را اعلام کردند و این طرح قرار بود در دستور کار مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


عضو کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به خروج طرح عضویت اقلیت‌ها در شوراها به دستور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار مجمع تشخیص، گفت: موضوع اختیارات دبیر مجمع و علت این نوع تصمیم‌گیری در هفته آتی در مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پروانه مافی در گفت‌وگو با خانه‌ملت در توضیح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر و روستا، گفت: طرح اصلاح قانون شوراها به دلیل مخالفت شورای نگهبان و اصرار مجلس بر مصوبه خود یعنی حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنا بر اظهارات مطرح کمیسیون قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام نظر موافق خود با مصوبه مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند و این طرح قرار بود در دستور کار مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

وی افزود: علی‌رغم مباحث مطرح طرح مذکور به دستور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار خارج شده است، هرچند کمیسیون‌های سیاسی و قضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس موافقت کرده بودند.

مافی یادآور شد: موضوع اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علت این نوع تصمیم‌گیری باید مشخص و شفاف شود. از این رو در هفته کاری آتی مجلس موضوع را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به تعلیق سپنتا نیکنام از شورای شهر یزد، این طرح باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود./

نظرات بینندگان