arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

تعهدنامه اخلاقی مشترک بین رهبران دنیای تکنولوژی امضا شد / ممنوعیت حضور هوش مصنوعی در سلاح های کشتار جمعی

گروهی از رهبران حوزه تکنولوژی جهان مانند  ایلان ماسک،تعهدنامه ای مشترک را در حوزه  عدم استفاده یا ارتقاء هوش مصنوعی  برای سلاح های کشتار جمعی امضا کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از رهبران حوزه تکنولوژی جهان مانند  ایلان ماسک،تعهدنامه ای مشترک را در حوزه  عدم استفاده یا ارتقاء هوش مصنوعی  برای سلاح های کشتار جمعی امضا کردند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، این یکی از جدیدترین حرکات و تصمیمات شرکت های توسعه دهنده تکنولوژی است که تصمیم گرفته اند مخالفت خود را از توسعه تکنولوژی در خدمت سلاح های کشنده و مخرب نشان دهند.

این تعهدنامه هشدار می دهد که استفاده از سلاح های خودکاری که هدف انسانی  را انتخاب و حمله می کند غیر اخلاقی  است و قطعا نوعی  تهدید جهانی به حساب می آید.از نظر وجدان کاری  نیز این شرکت ها معتقدند این رفتار غیراخلاقی است.

افزون بر این ها، رهبران دنیای تکنولوژی در بخشی از تعهد خود متذکر شدند که استفاده از این سلاح های خودکار و مرگبار می تواند تهدیدی برای هر شهر و کشوری باشد.

تعهدنامه مذکور، در جریان برگزاری  کنفرانس بین المللی هوش مصنوعی در استکهلم منتشر شد . جالب است بدانید طی ماه های گذشته نامه هایی به سازمان ملل ارسال  است که درخواست کرده تا قوانین سفت و سخت تری در زمینه استفاده از سلاح های خودکار و کشنده  تنظیم شود.

اما این نخستین باری است که شرکت هایی که در زمینه هوش مصنوعی حضوری فعال دارند به ارتقاء و پیشرفت  تکنولوژی در صنعت نظامی اعتراض کرده اند.

از امضا کنندگان این عهدنامه می توان به بنیان گذار شرکت های  اسپیس ایکس و تسلا یعنی ایلان ماسک ، بنیان گذاران شرکت دیپ مایند یعنی "شان لگ" و مصطفی سلیمان و البته بنیانگذار شرکت اسکایپ اشاره کنیم .

به نظر شما استفاده از این نوع عهدنامه ها تا چه حد متضمن آرامش و بقای بشر امروز است ؟

 

 

نظرات بینندگان