arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۶۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

همه محاصره شدگان فوعه و کفریا پس از چهار سال از استان ادلب خارج شدند

تمامی محاصره شدگان شهرک‌های شیعه نشین «فوعه و کفریا» با ۱۲۱ اتوبوس و تعدادی آمبولانس از استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خارج و هم اینک به گذرگاه العیس در جنوب حلب رسیدند. آمبولانس‌های حامل زخمی‌ها و بیماران پیشاپیش کاروان انتقال ساکنان محاصره شده درحال حرکت هستند و پس از آن‌ها اتوبوس‌ها از این منطقه خارج شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محاصره شدگان ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه پس از چهار سال که در محاصره گروه‌های تروریستی بودند، بامداد امروز (پنجشنبه) به صورت کامل رهایی یافتند.

به گزارش ایرنا، منابع محلی سوری بامداد امروز اعلام کردند که تمامی محاصره شدگان شهرک‌های شیعه نشین «فوعه و کفریا» با ۱۲۱ اتوبوس و تعدادی آمبولانس از استان ادلب واقع در شمال غرب سوریه خارج و هم اینک به گذرگاه العیس در جنوب حلب رسیدند.
آمبولانس‌های حامل زخمی‌ها و بیماران پیشاپیش کاروان انتقال ساکنان محاصره شده درحال حرکت هستند و پس از آن‌ها اتوبوس‌ها از این منطقه خارج شدند.
ساکنان این دو شهرک قرار است برای اسکان موقت در مراکز اسکان جبرین در حلب و تعدادی نیز به منطقه حسیاء در استان حمص منتقل شوند.
نخستین مرحله تخلیه ساکنان فوعه و کفریا در استان ادلب سوریه روز چهارشنبه با ورود ۶ اتوبوس به این دو شهرک از طریق معبر العیس در جنوب حلب آغاز شد.
منابع محلی اعلام کردند که از صبح دیروز (چهارشنبه) ۱۲۱ اتوبوس برای انتقال ساکنان شهر‌های محاصره شده فوعه و کفریا از طریق گذرگاه العیس در جنوب حلب وارد این دو شهرک شده اند.
به گفته منابع آگاه مدافعان این دو شهر نیز آخرین افرادی بودند که از محاصره تروریست‌ها خارج شدند.
دولت سوریه و گروه‌های تروریست دو روز گذشته برای تخلیه کامل شهر‌های محاصره شده فوعه و کفریا در استان ادلب در شمال سوریه و نزدیک مرز‌های این کشور با ترکیه به توافق رسیدند.
براساس این توافق شش هزار و ۹۰۰ شهروند محاصره شده از این دو شهر شیعه نشین در سوریه خارج می‌شوند و در مقابل دولت سوریه یک هزار و ۵۰۰ زندانی از گروه‌های مخالف، ۳۶ اسیر در اختیار حزب الله و چهار اسیر در اختیار نیرو‌های مدافع این دو شهر را آزاد می‌کند.
رسانه‌های نزدیک به تروریست‌ها اعلام کردند که نتیجه این توافق این است که خطر حمله ارتش سوریه برای شکستن محاصره فوعه و کفریا را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر تروریست‌های اسیر و بازداشت شده نیز آزاد می‌شوند.
تروریست‌های مستقر در استان‌های شمالی سوریه ارتباط تنگاتنگی با ترکیه دارند و ارتش ترکیه ۱۲ مرکز نظارت بر آتش بس در این مناطق ایجاد کرده است.
پس از اشغال شهر و استان ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه از سوی تروریست‌های تکفیری٬ فوعه و کفریا که در ۱۰ کیلومتری شمال شهر ادلب قرار دارد از ۲۸ مارس ۲۰۱۵ (۸ فروردین ۹۴) به محاصره کامل تروریست‌ها درآمده و به صورت روزانه هدف حمله‌های تروریستی قرار می‌گرفت.

نظرات بینندگان