arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

روسیه: تغییر قدرت زودهنگام در سوریه منتفی است

الکساندر کینشاک» سفیر روسیه در دمشق در گفتگو با شبکه 'روسیه ۲۴' گفت: متاسفانه تا این لحظه هرگونه کمکی که غربی‌ها به سوریه کرده اند، انتقال سیاسی نام گرفته است و این کشور‌ها با این اقدام درصدد تغییر رژیم دمشق هستند، اما من بر این باورم که مساله تغییر زودهنگام قدرت در سوریه غیر واقعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«الکساندر کینشاک» Alexander Kinshchak سفیر روسیه در دمشق چهارشنبه شب در گفتگو با یک رسانه روسی گفت: پیش بینی‌های حاکی از تغییر قدرت سیاسی زودهنگام در سوریه واقع بینانه نیست.

به گزارش ایرنا، کینشاک در گفتگو با شبکه 'روسیه ۲۴' افزود: متاسفانه تا این لحظه هرگونه کمکی که غربی‌ها به سوریه کرده اند، انتقال سیاسی نام گرفته است و این کشور‌ها با این اقدام درصدد تغییر رژیم دمشق هستند، اما من بر این باورم که مساله تغییر زودهنگام قدرت در سوریه غیر واقعی است.
وی با بیان این که به دلیل پیروزی ارتش سوریه در جنگ، کشور‌های غربی باید رویه خود مبتنی بر جابجایی قدرت را تغییر دهند، گفت: البته شواهد امیدوار کننده‌ای وجود دارد، شاید باید به آینده خوشبین بود و انتظار داشت به درک مشترکی برسیم.
سفیر روسیه در دمشق با بیان این که بازسازی آینده سوریه نیازمند کمک‌های خارجی است، تاکید کرد: روسیه و آمریکا اگر به توافق برسند، می‌توانند اقدامات زیادی در این زمینه انجام دهند.
کینشاک در خصوص توانمندی ارتش سوریه برای شکست تروریست‌ها در جنوب غرب این کشور نیز گفت که تروریست‌ها تنها در مدت زمان محدود و طی چند هفته شکست خواهند خورد.
وی با تکرار گفته هایش افزود: عملیات مبارزه با تروریسم در جنوب سوریه که هم اکنون به صورت موفقیت آمیزی به پیش می‌رود و به پایان خود نزدیک می‌شود، تابستان امسال آغاز شد و امیدوارم موضوع نابودی گروه‌های تروریستی، مدت معدود و چند هفته‌ای به طول نینجامد.
سفیر روسیه در دمشق با بیان این که عملیات‌های اخیر انجام شده بسیار سریع و موثر بود، افزود: البته نتیجه در این جنگ‌ها در درجه نخست از طریق مذاکره و گفت و گوی مستقیم با اهالی این مناطق انجام شد.
کینشاک با تاکید بر این که دولت دمشق تنها در برابر تروریست‌ها از قوه قهریه استفاده کرده است، یادآور شد: به همین دلیل امیدوارم که در صورت ادامه این رویه در سوریه، (شکست تروریست ها) خیلی زود صورت گیرد.
اظهارات سفیر روسیه در دمشق درحالی انجام می‌شود که منابع خبری اعلام کردند، ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه در ادامه پیشروی‌های خود دوشنبه گذشته (۲۵ تیرماه) شهر 'الحاره' و چهار روستا در شمال غرب استان درعا واقع در جنوب این کشور را به طور کامل آزاد کردند.
نظامیان سوری بیش از سه هفته پیش عملیاتی را از سه محور البستان، پدافند هوایی (حران) و صما الهنیدات علیه تروریست‌ها در شرق استان درعا آغاز کردند.
پس از آزادسازی مناطق اشغالی غوطه شرقی و غوطه غربی در استان دمشق، اکنون همه نگاه‌ها متوجه استان‌های جنوبی درعا و قنیطره شده که در مجاورت مرز اردن و بلندی‌های اشغالی جولان قرار دارد.

نظرات بینندگان