arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

فیسبوک خبرهای خشونت آمیز و جعلی را حذف می کند / موجی که از سریلانکا آغاز شد

فیسبوک برای مبارزه با خبرها و پست های جعلی راهکارهایی سخت گیرانه تر اجرا می کند. راهکارهایی که به زودی رونمایی خواهند شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک برای مبارزه با خبرها و پست های جعلی راهکارهایی سخت گیرانه تر اجرا می کند. راهکارهایی که به زودی رونمایی خواهند شد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از ورج، این خبر دقیقاً بعد از اظهار نظر مارک زاکربرگ در مورد هولوکاست منتشر شد.

این شرکت اعلام کرده که از این پس، هر نوع اخبار و اطلاعاتی را که  منجر به خشونت شود، به طور کامل از شبکه اجتماعی خود حذف می کند. این کمپانی طی بیانیه این اظهار داشت: "بعضی اخبار و اطلاعات غلط منجر به خشونت های فیزیکی و آسیب های اجتماعی می شود  و به همین دلیل ما در سیاست های جدید خود تصمیم گرفتیم تا اخباری اینگونه را  از این شبکه اجتماعی حذف کنیم. ما این سیاست گذاری جدید را طی ماه های آینده اعمال خواهیم کرد."

در راستای سیاست های جدید این شرکت، فیسبوک تمام پست ها و خبرها را بررسی می کند و خبرهایی که اشتباه  یا  دارای پتانسیل ایجاد خشونت و درگیری فیزیکی هستند را به طور کامل از این شبکه اجتماعی حذف می کند. این موضوع  توسط شرکتی که قرار است با فیسبوک همکاری داشته باشد پیگیری شود.

جالب است بدانید این سیاست گذاری جدید از مدت ها قبل در سریلانکا اجرایی شده بود و ریشه آن به یک خبر کاملا جعلی در خصوص مسمومیت یک راهب باز می گشت.

 

نظرات بینندگان