arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

چین سفر به کشور پالائو، متحد تایوان را غیرقانونی اعلام کرد

چین با اعلام اینکه از این پس سفر به 'پالائو' برای گردشگران این کشور غیرقانونی است در تلاش است این کشور متحد تایوان را تحت فشار بگذارد. در همین حال تایوان برای مقابله با این اقدام چین اعلام کرده است از هیچ کمکی برای مساعدت به این کشور و باز نگهداشتن این خط هوایی دریغ نخواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین با اعلام اینکه از این پس سفر به 'پالائو' برای گردشگران این کشور غیرقانونی است در تلاش است این کشور متحد تایوان را تحت فشار بگذارد.

به گزارش ایرنا روزنامه مورنینگ پست از هنگ کنگ روز جمعه نوشت: این فشارها از ناحیه چین موجب شده است تا یکی از خطوط هوایی این کشور به نام 'پالائو پاسیفیک ایرویز' با خطر انحلال روبرو شود.
این کشور با تایوان رابطه دیپلماتیک دارد و حالا چین به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خود اعلام کرده است دیگر حق تورگردانی و اعزام جهانگرد به این کشور ندارند.
در همین حال تایوان برای مقابله با این اقدام چین اعلام کرده است از هیچ کمکی برای مساعدت به این کشور و باز نگهداشتن این خط هوایی دریغ نخواهد کرد.
این خط هوایی اعلام کرده است دلیل تحت فشار قرار گرفتنش از سوی چین این است که با تایوان رابطه دیپلماتیک دارد و چین از این بابت خرسند نیست و اجازه نمی دهد تا گردشگرانش به پایولو سفر کنند.
از سال 2016 میلادی به این طرف دستکم چهار کشور که دارای روابط دیپلماتیک با تایوان بودند به دنبال امتیازات اقتصادی که از چین دریافت کردند مناسبات با تایوان را قطع و رابطه رسمی با چین را آغاز کردند.
از دو سال پیش که خانم 'تسای اینگ ون' رهبر تایوان قدرت را در این جزیره در دست گرفت و به 'اصل یک چین' بی اعتنایی کرد روابط دو سوی تنگه تایوان بشدت تیره شده است.
این خط هوایی که حالا از سوی چین تحت فشار فزاینده است از ماه آینده میلادی دو پروازی را نیز که به شهرهای 'هنگ کنگ' و 'ماکائو' چین دارد متوقف خواهد کرد.
وزارت خارجه تایوان بی درنگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که خط هوایی این جزیره موسوم به چاینا ایرلاینز (خط هوایی متعلق به تایوان) از هم اکنون دو پرواز هفتگی را به مقصد 'پالائو' برقرار کرده است تا به این کشور متحد خود کمک کند.
نزدیک به 47 درصد از گرشگران این جزیره کوچک با 22 هزار نفر جمعیت در اقیانوس آرام را چینی ها و 10 درصد را نیز مسافران تایوانی تشکیل می دهند.

نظرات بینندگان