arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

ترکیه با بازگرداندن تروریست استرالیایی مخالفت کرد

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: درخواست این کشور از ترکیه برای استرداد 'نیل پراکاش' تروریست استرالیایی رد شده است. 'نیل پراکاش' معروف به 'ابو خالد کامبوجی' سال 2013 استرالیا را ترک کرده و از گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق حمایت کرده است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا اعلام کرد: درخواست این کشور از ترکیه برای استرداد 'نیل پراکاش' تروریست استرالیایی رد شده است.

'نیل پراکاش' معروف به 'ابو خالد کامبوجی' سال 2013 استرالیا را ترک کرده و از گروه های تروریستی تکفیری در سوریه و عراق حمایت کرده است .
به گزارش روز جمعه ایرنا از رسانه های استرالیایی، مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا پیشتر از ترکیه خواسته بود تا با برگرداندن این تروریست زاده ملبورن موافقت کند.
وی تاکید کرد، دولتش همه اقدامات قانونی را برای بازگرداندن پراکاش به استرالیا و اجرای عدالت در مورد وی انجام داده است.
این درحالی است که یک دادگاه در ترکیه امروز با بیگناه دانستن پراکاش حکم به آزادی وی از زندان داد.
ترنبول در گفت وگو با رسانه های استرالیا گفت حکم این دادگاه وی را ناامید ساخته است.
پراکاش متهم به حمایت های مالی گروه تروریستی داعش شده بود و ' اسماعیل دنیس' قاضی دادگاهی در ترکیه وی را مبرا از این اتهام دانست و حکم به آزادی وی داد.
طبق این گزارش ، ترکیه همچنین با درخواست کانبرا برای بازگرداندن پراکاش به استرالیا نیز مخالفت کرد.
ترنبول گفت: استرالیا و ترکیه روابط نزدیکی دارند و کانبرا درصدد است که این تروریست برای محاکمه در کشورش بازگردانده شود.
وی افزود: پراکاش با اقدامات تروریستی خود امنیت در استرالیا و منطقه را به خطر انداخته است و اقدامات کانبرا برای بازگرداندن وی ادامه خواهد یافت.
جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا نیز در واکنش به این حکم خواستار بازگرداندن هر چه سریعتر پراکاش شد.
پراکاش اتهامات علیه خود توسط دولت استرالیا را رد کرده است.
این تروریست متولد شده در ملبورن استرالیا سال گذشته پس از این که ادعا شد در حمله هوایی در عراق کشته شده است، در ترکیه دستگیر شد.
طبق گزارش رسانه های استرالیایی، این تروریست استرالیایی از سران گروه تروریستی داعش به شمار می رفت و یک چهره کلیدی در جنگ تبلیغاتی داعش بود.
دیده بان تروریسم ترکیه نام 420 مظنون تروریست استرالیایی را که متهم به سفر به این کشور برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه هستند در فهرست 'ممنوع الورودی'های خود قرار داده است.

نظرات بینندگان