arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

مرکل: آمریکا دیگر قابل اتکا نیست

صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد دیگر نمی توان به آمریکا برای این که نظم را در جهان برقرار کند، تکیه کرد. مرکل در یک کنفرانس خبری، روابط آلمان با آمریکا را «ضروری» توصیف کرد. این سخنان پس از آن بیان می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته آلمان را به اسارت در بند روسیه به علت وابستگی اش در زمینه انرژی متهم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرکل: آمریکا دیگر قابل اتکا نیستخبرگزاری صدا و سیما نوشت: مرکل صدراعظم آلمان روز جمعه اعلام کرد دیگر نمی توان به آمریکا برای این که نظم را در جهان برقرار کند، تکیه کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، مرکل همچنین وعده داد به رغم چالش ها در داخل و خارج آلمان، در قدرت خواهد ماند.

مرکل در یک کنفرانس خبری، روابط آلمان با آمریکا را «ضروری» توصیف کرد.

این سخنان پس از آن بیان می شود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته آلمان را به اسارت در بند روسیه به علت وابستگی اش در زمینه انرژی متهم کرد.

مرکل، 64 ساله، در حالی که تلاش می کند ائتلاف خود را سرپا نگه دارد، با انتقادهایی در داخل و خارج مواجه است.این ائتلاف گرفتار درگیری هایی بر سر سیاست مهاجرتی آلمان همچنین نحوه رفتار با ترامپ و مجموعه ای از چالش های سیاست خارجی از جمله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

مرکل در پاسخ به پرسشی درباره روابط کاری اش با ترامپ، اعلام کرد: «می توان گفت که ارزش ها، یا چارچوب معمول ما، در حال حاضر به شدت تحت فشار است».

وی افزود: «با این حال، روابط کاری دو سوی اقیانوس اطلس از جمله با رئیس جمهور آمریکا برای ما ضروری است و من به توسعه آن ادامه خواهم داد».

مرکل، یک شخصیت محافظه کار که در آلمان شرقی بزرگ شد، از دعوت ترامپ از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای دیدار در واشنگتن در پاییز امسال استقبال و اعلام کرد دیدار رهبران آمریکا و روسیه باید مجددا عادی شود.

وی در عین حال خاطر نشان کرد یک سال پیش حق داشته که گفته است اروپا دیگر نمی تواند به آمریکا برای برقراری نظم در جهان تکیه کند و این که باید خود کنترل مسائل مربوط به خود را در دست بگیرد.

مرکل گفت: «ما نمی توانیم به ابرقدرتی آمریکا تکیه کنیم».

وی با اعلام این مطلب، اعمال احتمالی تعرفه های آمریکا بر واردات خودرو را به عنوان «یک تهدید واقعی برای شکوفایی بسیاری در جهان» توصیف کرد.

نظرات بینندگان