arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

حمله سنگین هکری در مالزی / هکرها داده های پزشکی را هدف گرفتند / 1.5 میلیون نفر قربانی سرقت اطلاعات

گروهی از هکرها در جریان یک حمله سنگین موفق شدند اطلاعات تعداد زیادی از شهروندان مالزی را سرقت کنند. این اطلاعات عمدتا پزشکی بودند و از اهمیت زیادی برای نهادهای مدنی برخوردار بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از هکرها در جریان یک حمله سنگین موفق شدند اطلاعات تعداد زیادی از شهروندان مالزی را سرقت کنند. این اطلاعات عمدتا پزشکی بودند و از اهمیت زیادی برای نهادهای مدنی برخوردار بودند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، یک نفر از هر 4 نفر از ساکنان سنگاپور قربانی سرقت اطلاعات پزشکی شده اند. مسئولان در این خصوص گفتند که حمله "به خوبی برنامه ریزی شده" و در این شهر 1،5 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

درواقع این نقض اطلاعات پزشکی در سنگاپور موجب شد که یک چهارم جمعیت کشور اطلاعات خود رااز دست بدهند.مقامات مالزی روز جمعه گفتند که هکرها اطلاعات شخصی 1،5 میلیون نفر را در سنگاپور به سرقت برده اند  و از طریق ورود به اطلاعات یک پایگاه داده بهداشتی دولتی، اطلاعات خود را کسب کرده اند.

این داده ها در بازه زمانی بین 27 ژوئن تا  4 ژوئیه سرقت شده و شامل اسامی و آدرسهایی از افرادی است که از مه 2015 به کلینیک های بهداشت و درمان مراجعه کرده بودند، اما پرونده پزشکی آنان کامل نبود. با توجه به بیانیه دولت، جزئیات مربوط به داروها از حدود 160هزار نفر به سرقت رفته است.

وزارت بهداشت، درمان و بهداشت در سنگاپور در بخشی از این بیانیه گفته است: "پرونده های پزشکی تحت تاثیر قرار نگرفتند، یعنی هیچ رکوردی اصلاح یا حذف نشد. هیچ سوابقی از بیماران مانند سوابق تشخیص، نتایج آزمایش یا یادداشت پزشکان نقض نشد.اما ما شواهدی از نقض مشابه در دیگر سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی را پیدا کردیم."

دولت نیز در این خصوص گفت: "این یک حمله سایبری عمدی و هدفمند است که به خوبی برنامه ریزی شده است."  جالب است بدانید بر اساس گزار های بی بی سی، هکرها  پیش از این نیز بارها به طور خاص و بارها و بارها" داده های متعلق به نخست وزیر سنگاپور، را که 2 بار در جنگ با سرطان پیروز شده بود، سرقت کرده اند.

در سال 2016، سنگاپور اقدامات لازم را برای جلوگیری از حملات اینگونه انجام داد، بخشی از این اقدامات شامل  قطع دسترسی اینترنت به کامپیوترهای دولتی می شد.

نظرات بینندگان