arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۷

ترکیه واردات نفت از ایران را ادامه می دهد

منابع نزدیک به شرکت نفتی توپراش ترکیه اعلام کردندکه این شرکت پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران نیز به خرید نفت ایران ادامه می دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه واردات نفت از ایران را ادامه می دهدشرکت نفتی توپراش ترکیه که بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور است، در 4 ماه اول سال جاری میلادی به طور متوسط روزانه 187 هزار و 196 بشکه نفت از ایران خریداری کرده است.
اما خرید نفت این شرکت از ایران پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از برجام در 8 مه سال جاری میلادی (18 اردیبهشت ماه 97) روندی رو به کاهش داشته است.
با این وجود، یک منبع نزدیک به این شرکت به رویترز گفت که توپراش قصد ندارد خرید نفت از ایران را حتی پس از اعمال تحریم های واشنگتن علیه تهران قطع کند.
این منبع ترکیه ای ادامه داد: در طول طرح تحریم آمریکا (علیه ایران) در سال 2011، توپراس ماهانه 3 تا 4 محموله نفتی از ایران خرید می کرد.
وی افزود: معتقدیم آن ها (شرکت توپراس) قصد دارند این بار هم به جای قطع خرید، به روند پیشین ادامه دهند.
ترکیه که از منتقدان تحریم آمریکا علیه ایران است اعلام کرده که آنکارا روابط تجاری خود با تهران را به صلاحدید دیگر کشورها قطع نمی کند.
بر اساس این گزارش، یک هیات دیپلماتیک آمریکایی امروز در جریان سفر به آنکارا با مقام های ترکیه دیدار و درباره تحریم ها علیه ایران گفت و گو کردند. 
مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پس از این دیدارها اعلام کرد که آنکارا در حال تلاش برای پیشگیری از آسیب دیدن شرکت های ترکیه ای از تحریم های آمریکا است.

نظرات بینندگان