arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۱۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
اختصاصی «انتخاب»/

آیا افشانی مجبور به خداحافظی از شهرداری می شود؟ / لابی گسترده برخی اعضای «اعتماد ملی» برای مستثنی کردن شهردار تهران از قانون «منع بکارگیری بازنشستگان»/ اضافه کردن کلمه «همتراز وزرا» به «استثناها» با فشار الیاس حضرتی و حق شناس/ عضو جوان شورا که حامی «مستثنی کردن» شهردار تهران است!

این جریان در تلاش است در کنار استثنا قرار دادن «وزرا» (که در طرح فعلی موجود است) جمله ی «دیگر پست های همتراز وزرا» را اضافه کنند! به این ترتیب، همه بازنشستگان نیز می توانند کمافی السابق مناصب مذکور را تصاحب کنند! در مجلس، این تیم با لیدری الیاس حضرتی درصدد «اقناع نظری نمایندگان» است؛ او تلاش می کند این باور را به نمایندگان تحمیل کند که شهردار تهران جایی نیست که یک جوان از پس آن برآید؛ پس شهرداری تهران باید از قانون مذکور استثنا شود! البته در صورت عدم اقناع نظری، باتوجه به قدرت سنگین این تیم در شبکه سازی مدیران شهرداری، راههای دیگری برای همراهی نمایندگان تعریف شده است!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا افشانی از شهرداری کنار می رود؟/ لابی گسترده اعضای حزب اعتماد ملی برای مستثنی سازی شهردار تهران از قانون «منبع بکارگیری بازنشستگان» ؛ حق شناس در شورا و الیاس حضرتی در مجلس/ عضو جوان شورا که حامی «استثناسازی» شهردار تهران است!

با جدی شدن طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مجلس، یکی از افرادی که با تصویب آن، از سمت خود کنار خواهد رفت، محمدعلی افشانی شهردار فعلی تهران است.

به گزارش «انتخاب»، افشانی در صورت تصویب نهایی این طرح تا پایان سال باید شهرداری را ترک کند و شورای شهر، به دنبال جانشینی برای وی باشد. در این بین، وزیر ارتباطات روز گذشته، از امکان اضافه شدن برخی «استثناهای قابل تامل برای عده‌ای» در قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشسته ها خبر داد.

اکنون خبر می رسد یکی از این استثناءها، محمدعلی افشانی است. اما چه کسانی در پی استثناسازی شهردار تهران از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هستند؟

حزب «اعتماد ملی» که اخیرا کنگره آن با حواشی متعددی برگزار شده و با به وجود آمدن برخی دودستگی ها، هنوز معلوم نیست قائم مقام آن و گرداننده اصلی امور این حزب در غیاب دبیرکل محصورش کیست، علاوه بر شهرداری تهران، سه نماینده هم در شورای شهر پایتخت و نیز دو نماینده در لیست منتخبان تهران در مجلس دارد.

اکنون اخبار رسیده به «انتخاب» حکایت از آن دارد که اعضای موثر حزب اعتماد ملی برای حفظ قدرت خود در شهرداری تهران، به میدان لابی در مجلس وارد شده اند تا شهرداری را از طرح مذکور استثنا کنند.

در مجلس، این تیم با لیدری الیاس حضرتی درصدد «اقناع نظری نمایندگان» است؛ او تلاش می کند این باور را به نمایندگان تحمیل کند که شهردار تهران جایی نیست که یک جوان از پس آن برآید؛ پس شهرداری تهران باید از قانون مذکور استثنا شود! البته در صورت عدم اقناع نظری، باتوجه به قدرت سنگین این تیم در شبکه سازی مدیران شهرداری، راههای دیگری برای همراهی نمایندگان تعریف شده است!

این جریان در تلاش است در کنار استثنا قرار دادن «وزرا» (که در طرح فعلی موجود است)، جمله ی «دیگر پست های همتراز وزرا» را اضافه کنند! به این ترتیب، همه بازنشستگان نیز می توانند کمافی السابق مناصب مذکور را تصاحب کنند!

در شورای شهر نیز، اعضای حزب اعتماد ملی و برخی نزدیکان شهردار همه جانبه به میدان آمده اند. محمدجواد حق شناس و ابراهیم امینی از اعضای شورای شهر در دیدار با برخی نمایندگان، نظر خود را برای استثناسازی شهرداری از طرح مذکور منتقل کرده اند!

برخی نیز برای ایجاد واهمه در نمایندگان، به آنها می گویند در صورت تایید این طرح، خود نمایندگان پس از دوران کاری خود در مجلس،  امکان حضور در شغل جدیدی را نخواهند داشت، اما این جریان به آنها قول همکاری در شهرداری را می دهد!

جالب آنکه فردی چون حجت نظری که بدون کوچکترین سابقه مدیریتی - اجرایی - شهری و تنها به دلیل ادعای «جوانگرایی» و اعتماد مهندسان لیست امید وارد لیست شورای شهر شد، خود از حامیان «استثناسازی» شهرداری تهران (مشخصاً افشانی) از طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان است و تلاش می کند این فرد نزدیک به اعتماد ملی، از قانون مذکور مستثنی شود!

این درحالیست که در صورت آنکه مجلس زیر بار لابی برای استثناسازی مشاغال و پست های حساس نرود، افشانی باید تا آخر امسال از شهرداری خداحافظی کند.

نظرات بینندگان