arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

گوگل برای موتورسواران نقشه ای ویژه دارد / معرفی مسیرهای میانبر ویژه عبور موتور

گوگل از یک پروژه جدید ویژه موتورسواران رونمایی کرد. این پروژه شامل راه اندازی «گوگل مپ» مخصوص موتورسواران می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گوگل از یک پروژه جدید ویژه موتورسواران رونمایی کرد. این پروژه شامل راه اندازی «گوگل مپ» مخصوص موتورسواران می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، شرکت گوگل قصد دارد از یک نقشه اختصاصی برای موتورسواران رونمایی کند. این نقشه اختصاصی به شیوه ای طراحی می شود  که موتورسواران هرگز مسیر خود را گم نکنند.

جالب است بدانید که پروژه های گوگل در حوزه مسیریابی موتورسواران ابتدا در کشورهای آسیای شرقی مورد آزمون و بررسی قرار گرفته و سپس وارد دیگر کشورها خواهد شد.

درواقع ابتدا آزمایش هایی متعدد در خصوص این پروژه در کشور هند رخ داد سپس طرح های آزمایشی وارد  اندونزی ، مالزی ، میانمار ، هونگ کونگ ، تایوان ، تایلند ، ویتنام و فیلیپین شد.

اما این نقشه ویژه موتورسوارها چه ویژگی هایی دارد؟ این نقشه مسیرهای مناسب برای موتورسیکلت ها را به کاربر پیشنهاد می دهد و نکته اصلی این است که این مسیرها اصلا مناسب ماشین و کامیون نیست. درواقع مسیرهای مذکور اختصاصی موتورسوارها محسوب می شود.زمانی که کاربر مقصدی را انتخاب می کند این برنامه مسیرهای مناسب موتورسیکلت را به کاربر معرفی می کند.

در کنفرانس خبری شرکت گوگل درباره برنامه گوگل مپ،  کریش ویتادوارا مسئول اصلی این پروژه گفت: " در این برنامه نشانه های هتل و بیمارستان برخلاف نام خیابان ها سخت خوانده می شوند و این موضوعی است که که گوگل به عنوان هدف اصلی  خود قرار داده است تا کاربر بتواند قبل از حرکت تمام این نشانه ها مطالعه کنند و مسیر خود را یک بار مرور کنند و دیگر در هنگام رانندگی حواسش به تلفن همراهش نباشد.

هنوز مشخص نیست این نقشه چه زمانی وارد آمریکا می شود باید دید این اتفاق در چه تاریخی رخ خواهد داد. نظر شما چیست؟ این نقشه ها برای موتورسواران کارامد هستند؟

 

 

نظرات بینندگان