arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

بازخوانی آخرین خطبه آیت الله، توسط محسن هاشمی: جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را داشتند / مواضع آیت الله، نه تنها نیاز آن روز، بلکه نیاز امروز جامعه ماست / انتقاد منتقدان و نارضایتی مردم، تهدید نظام نیست

رئیس شورای شهر تهران ضمن تشکر هاشمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، خطبه آخر آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را یادآور شد و گفت: شفافیت، افزایش خدمت رسانی، مبارزه با رانت و فساد، اعتماد عمومی را ترمیم می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس شورای شهر تهران ضمن تشکر هاشمی از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد، خطبه آخر آیت الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه را یادآور شد و گفت: شفافیت، افزایش خدمت رسانی، مبارزه با رانت و فساد، اعتماد عمومی را ترمیم می‌کند.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران از مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تصویب مجوز بازگشت سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد تشکر کرد و افزود: از آقای الویری که در اولین ملاقات شورا با رئیس مجلس موضوع سپنتا نیکنام را مطرح و پیگیری کرد نیز تشکر می‌کنم.

وی در ادامه شهادت 11 تن از مرزبانان سپاه پاسدارن در حمله تروریستی و درگذشت آیت الله مرتضی تهرانی را تسلیت گفت و با یادآوری سالروز خطبه واپسین آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خطبه‌ای که ایشان پس از سال‌ها در پاسخ به درخواست‌های متعددی که جهت ارائه راهکارهای برون رفت از چالش سیاسی جامعه و همچنین بازگشت به نماز جمعه ایراد کرد، جامع و مانع بود.

هاشمی با بیان اینکه همه می‌دانیم امروز کشور وارد چالش جدید و دامنه داری با مثلث آمریکا، اسرائیل و برخی دولت‌های عربی شده است، گفت: بیش از پیش به یکدلی و همگرایی در جامعه نیازمندیم و باید صدایی واحد از ایران در جهان شنیده شود و برخواستن صدایی واحد نیازمند کنار زدن کینه‌ها و کدورت‌ها و ترمیم شکاف‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان خواستار حل مشکلات مردم، برخورد بدون اغماض با مفسدان اقتصادی و تقویت رابطه مردم و نظام شدند، گفت: جریان انحرافی و افراطیون با دفع حداکثری و جذب حداقلی قصد کج کردن مسیر انقلاب را داشتند و نیاز امروز ما بازگشت به همان فضای وحدت، همدلی و همراهی دهه نخست انقلاب میان مردم و مسئولان است.

هاشمی در ادامه افزود: برخی از نیروهای افراطی و تندرو مواضع خیرخواهانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آخرین نماز جمعه‌شان را بر نتافتند و ایشان را مورد تخریب قرار دادند اما گذشت زمان نشان داد که دور اندیشی آیت الله هاشمی نسبت به مسائل سیاسی باعث شد ایشان مواضعی را اتخاذ کند که نه تنها نیاز آن روز انقلاب و کشور بلکه نیاز امروز جامعه ما باشد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی دامن زدن به اختلافات، برخورد سخت با اعتراضات نرم و ... را تیشه به ریشه نظام زدن می‌دانستند و همه تلاش و اعتبار خود را صرف کردند که انقلاب از سرمایه اصلی خود یعنی حضور و حمایت همه مردم و نه یک قشر خاص محروم نشود،‌ گفت: به اعتقاد وی عمل به قانون، برخورد با متخلفان، نشان دادن رأفت اسلامی در برخورد با مردم سبب ترمیم شدن شکاف جامعه با حاکمیت می‌شود.

وی با بیان اینکه در 40 سالگی نظام، این نظام برای رسیدن به بلوغ و کمال نیازمند تقویت نقاط مثبت و ترمیم نقاط ضعف خود است، گفت: باید بپذیریم بخشی از مشکلات با شنیده شدن صدای منتقدین و مردمی که در عرصه رسمی تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، رفع می‌شود و باید خدشه‌هایی که به واسطه عملکرد ما مسئولان به اعتماد عمومی وارد شده را با کاهش تشریفات، مبارزه با رانت و فساد، تقویت شایسته سالاری، افزایش خدمات رسانی و ... ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه انتقاد منتقدان و نارضایتی مردم، تهدیدات نظام نیستند بلکه فرصت‌هایی برای رفع اشکالات و تقویت نظام است، گفت: تهدید نظام،( ناکارآمدی، اشرافی گری، رانت خواری، تبعیض، سوءاستفاده سیاسی از بیت‌المال، عدم برخورد با متخلفین و ...) است که موجب تضعیف نظام در برابر بیگانگان می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن هاشمی تنها دقایقی بعد از قرائت سخنان خود جلسه را ترک کرد و ریاست را به امینی نایب رئیس شورا سپرد.

نظرات بینندگان