arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۵۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

ارتش سگ های رباتیک «بوستون داینامیک» در راهند / هوش مصنوعی از طریق حیوانات صادر می شود

شرکت «بوستون داینامیک» می گوید که می تواند تا سال 2019 یک هزار نمونه از سگ های رباتیک خود را تولید کند. خبری که می تواند برای کاربران حوزه  تکنولوژی و حتی دولت ها جالب باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت «بوستون داینامیک» می گوید که می تواند تا سال 2019 یک هزار نمونه از سگ های رباتیک خود را تولید کند. خبری که می تواند برای کاربران حوزه  تکنولوژی و حتی دولت ها جالب باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، مارک ریببرت، بنیانگذار بوستون دینامیک، در تاریخ مارس 2018 یک ربات SpotMini را به شاهزاده محمد بن سلمان، عربستان سعودی، نشان داد. رباتی که شاهزاده سعودی، قصد دارد آن را به زودی برای کشور خود بخرد.

به نظر می رسد شرکت بوستون داینامیک در حال آماده سازی ارتشی گسترده از سگ های رباتیک است. سگ هایی که قرار است تا تاریخ 2019 میلادی به تعداد 1 هزار نمونه رونمایی شوند.

مدل موسوم به SpotMini که مورد توجه شاهزاده عربستان نیز قرار گرفته است،  کوچکترین نوع مدل های مختلف بوستون داینامیک است که در ابعاد حدود د2  پا و نه اینچ بلند است. وزن این سگ "حدود 66 پوند" است و عمر باتری آن حدود یک ساعت و نیم است.

هدف اصلی این شرکت 26 ساله،  تبدیل شدن به نسخه ای شبیه به سیستم عامل  اندروید برای تلفن های هوشمند است. با همه این ها برخی از منتقدان فعالیت های این شرکت می گویند تکنولوژی لازم  برای ساختن رباتهایی مثل سگ ها می تواند در مسیر تولید با مضراتی همراه باشند.

یکی از قابلیت های احتمالی که  برای این ربات ها در نظر گرفته شده است، قابلت تحویل خانه است. درواقع این ربات ها می توانند خانه هایی را به  مشتریان تحویل می دهد .در واقع این ربات ها کاربردهای متعددی دارند.

در حال حاضر در ژاپن،ربات ها از افراد سالخورده نگهداری می کنند. بنابراین ربات های شرکت مذکور می توانند جایگزین هایی مناسب برای ربات های پیشین باشند.

 

 

نظرات بینندگان