arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

مراسم تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید بیمه مرکزی ایران برگزار شد

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه بیمه ایران جزو دستگاههای خدمت رسانی بودند که با مدیریت بیمه مرکزی، در کوتاه ترین زمان در مناطق زلزله زده حضور یافتند و کار پرداخت خسارت را آغاز کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مراسم تکریم و معارفه روسای کل سابق و جدید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر اقتصاد در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر مسعود کرباسیان در این مراسم که با حضور معاونین وزیر و مدیران صنعت بیمه کشور برگزار شد، افزایش سهم بیمه های خصوصی در بازار بیمه کشور را از جمله موفقیت های بیمه مرکزی در سالهای اخیر عنوان کرد. وی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر افزایش سهم بیمه، بویژه بیمه های عمر گفت: بیمه ها در شرایط سخت مخصوصا در بلایای طبیعی در کنار مردم هستند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه بیمه ایران جزو دستگاههای خدمت رسانی بودند که با مدیریت بیمه مرکزی، در کوتاه ترین زمان در مناطق زلزله زده حضور یافتند و کار پرداخت خسارت را آغاز کردند.

کرباسیان با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و ارائه یازده راهکار برای رفع مشکلات اقتصادی اظهار داشت: ستاد مقابله با تحریم با مسوولیت معاون اول رئیس جمهور، با برگزاری منظم و هفتگی جلسات این ستاد به دقت مسایل را رصد می کند. وی با بیان اینکه بیمه مرکزی سکان بیمه کشور را در اختیار دارد، گفت: نقش بیمه ها در شرایط فعلی کشور به واسطه کاهش ریسک و گسترش چتر حمایتی بر سر تولید و مراودات اقتصادی در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

وزیر اقتصاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن تقدیر از خدمات ارزنده عبدالناصر همتی، رئیس کل سابق بیمه مرکزی ایران، به بیان اقدامات موثر وی در بیمه مرکزی ایران پرداخت.

کرباسیان از طرح "سنهاب" بیمه مرکزی ایران (سامانه نظارت و هدایت الکترونیکی بیمه)، به عنوان طرح اول IT کشور نام برد که در زمان مدیریت همتی در بیمه مرکزی اجرا شد.

این گزارش حاکی است، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم، ضمن تشریح برنامه های آتی خود در خصوص ساماندهی صنعت بیمه کشور اظهار داشت: صنعت بیمه کشور باید از حالت جزیره ای خود بیرون آمده و نقشی بیش از پیش در عرصه اقتصاد کشور بویژه بازار سرمایه ایفا کند.

بنا بر این گزارش، عبدالناصر همتی رئیس کل سابق بیمه مرکزی جمهوری اسلامی نیز طی سخنانی در ادامه مراسم، با بیان اینکه کارهای خوبی در چند سال اخیر در صنعت بیمه کشور انجام شده است، تدوام و تکمیل برخی موضوعات مهم در حال اجرا از جمله "حاکمیت شرکتی"، افزایش سرمایه" و "کفایت ذخایر" شرکت های بیمه ای را جزو مباحثی دانست که با به سرانجام رسیدن آنها، بیمه مرکزی، شرکت های بیمه و بیمه گذاران، همگی از آن منتفع می شوند.
 
نظرات بینندگان