arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

نماینده‌ای را که ۴۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده، می‌شناسم / برخی نمایندگان در سالیان قبل شغل‌هایی درآمدزا داشته‌اند

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه داشتن مقادیر زیادی پول برای نمایندگان تخلف و جرم محسوب نمی‌شود، گفت: اینکه گفته شد یک نماینده ۴۰ میلیارد تومان در موسسه مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری کرده به خودی خود تخلف نیست مگر آنکه این پول از طریق رانت و اختلاس و فساد حاصل شده است که طبق بررسی‌های ما این پول در دوران نمایندگی این فرد به دست نیامده است. محمدجواد جمالی گفت: اگر این میزان پول از راه غیرقانونی حاصل شده بود شورای نگهبان این نماینده را تایید صلاحیت نمی‌کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده‌ای را که ۴۰ میلیارد تومان سپرده‌گذاری کرده، می‌شناسم / برخی نمایندگان در سالیان قبل شغل‌هایی درآمدزا داشته‌اند

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با تاکید بر اینکه داشتن مقادیر زیادی پول برای نمایندگان تخلف و جرم محسوب نمی‌شود، گفت: اینکه گفته شد یک نماینده ۴۰ میلیارد تومان در موسسه مالی و اعتباری سرمایه‌گذاری کرده به خودی خود تخلف نیست مگر آنکه این پول از طریق رانت و اختلاس و فساد حاصل شده است که طبق بررسی‌های ما این پول در دوران نمایندگی این فرد به دست نیامده است.

محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به صحبت‌های اخیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مبنی بر سپرده‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی یک نماینده در موسسه مالی و اعتباری، گفت: صرف اینکه فردی پول و یا منابع مالی داشته باشد جرمی مرتکب نشده، آن فرد می‌تواند پولش را در بانک و یا موسسه مالی سپرده‌گذاری کند.

وی افزود: آقای خجسته مطرح کرده که نماینده‌ای ۴۰ میلیارد تومان در موسسه مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده، بنده این فرد را می‌شناسم. این فرد پیش از دوران نمایندگی به دلیل شغلی که داشته توانسته کسب مال کند لذا این پول ربطی به دوران نمایندگی‌اش ندارد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در عین حال گفت: تا امروز هیچ شکایت و یا گزارشی در این باره به هیات نظارت واصل نشده است. به هر حال برخی از نمایندگان در سالیان قبل شغل‌هایی داشته که درآمدزا بودند به همین دلیل به خودی خود داشتن منابع مالی جرم نیست مگر آنکه از رانت استفاده کرده باشند و یا اینکه از اختلاس و یا ارتکاب فسادی به آن مال رسیده باشند، به هر حال در مورد این نماینده خاص هنوز شکایتی نشده است کما اینکه اگر این میزان بود از راه غیرقانونی حاصل شده بود شورای نگهبان این نماینده را تایید صلاحیت نمی‌کرد.

هفته گذشته خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته بود که یک نماینده ۴۰ میلیارد تومان در موسسه مالی و اعتباری سپرده‌گذاری کرده که قرار است هیات نظارت به این موضوع رسیدگی کند.

نظرات بینندگان