arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۷
تخریب 54 خانه در زمین‌لرزه 5.9 ریشتری کرمانشاه

«تازه‌آباد» 47 بار دیگر لرزید/ افزایش مصدومان به 156 نفر

زمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه آباد» در استان کرمانشاه را به لرزه درآورد، این زلزله تاکنون 47 پس‌لرزه نیز داشته است. معاون هلال احمر کرمانشاه تعداد مصدومان را تا به این لحظه 156 نفر اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«تازه‌آباد» 47 بار دیگر لرزید/ افزایش مصدومان به 156 نفر/ نیروهای بسیج به کمک مردم شتافتندزمین‌لرزه‌ای به قدرت 5.9 ریشتر، «تازه آباد» را به لرزه درآورد. این زلزله در ساعت 14:37 در 8 کیلومتری سطح زمین رخ داد. 

قدرت این زلزله به حدی بود که در استان‌‌های آذربایجان غربی، همدان، لرستان و ایلام نیز حس شده است 

معاون امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه گفت: تعداد مجروحان به 156 نفر رسیده است که از این تعداد 105نفر در تازه‌آباد و بقیه در روستا‌های هم‌جوار مصدوم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 تیم ارزیاب به منطقه اعزام شده‌اند، گفت: تیم‌های امداد و نجات نیز به 5 تیم افزایش یافته است. تاکنون 54 خانه تخریب شده اند و برق 16 روستا قطع شده بود که تا این لحظه برق 8 روستا وصل شده است.

معاون امداد و نجات هلال احمر کرمانشاه ادامه داد: 5 تیم واکنش سریع و سگ‌های جست‌وجوگر زنده‌یاب در منطقه حضور یافته‌اند.

شفیعی با بیان اینکه این زلزله تاکنون کشته‌ای نداشته است، افزود: تعدادی از مجروحان به مراکز درمانی شهرهای کرمانشاه و جوانرود انتقال داده شده‌اند.

سردار بهمن ریحانی نیز در گفت‌گو با فارس گفت: تعدادی از نیروهای بسیج و سپاه با تجهیزات لازم برای انجام هرگونه اقدام لازم از جمله امدادرسانی، تامین امنیت و... به منطقه اعزام شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه در این باره افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله نیروهای بسیج برای کمک‌رسانی و سامان‌دهی اوضاع وارد منطقه شدند. 

وی افزود: خوشبختانه تا این لحظه زمین‌لرزه تلفاتی نداشته است؛ 

این مقام مسؤول هم چنین از اعزام یک فروند بالگرد، 5 تیم امداد و نجات، 5 تیم واکنش سریع و آمادگی سوله‌های این سازمان به منظور امدادرسانی خبر داد.

«تازه‌آباد» 47 بار دیگر لرزید/ افزایش مصدومان به 156 نفر

بر اساس اطلاعاتی که مرکز لرزه‌نگاری کشور اعلام کرده، پس از زمین‌لرزه اصلی با قدرت 5.9 ریشتر، تا ساعت 19:47 دقیقه بعد از ظهر امروز، این استان 47 پس لرزه داشته است.

«تازه‌آباد» 47 بار دیگر لرزید/ افزایش مصدومان به 156 نفر

 

لازم به ذکراست، زمین‌لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.به گزارش فارس، به برخی منازل مسکونی تازه آباد و ثلاث باباجانی خسارت‌های وارده شده است. هنوز گزارشی در خصوص آمار تلفات و آسیب‌های بیشتری مخابره نشده است.

زلزله آبان‌ماه به 10 شهرستان و یک‌هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

نظرات بینندگان