arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

پایان حمله مسلحانه به استانداری اربیل عراق با کشته شدن آخرین مهاجم

افراد مسلح صبح دوشنبه یکم مرداد حوالی ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی به سمت نگهبانان استانداری آتش گشودند و پس از زخمی کردن یکی از آنان، وارد ساختمان استانداری شدند. پلیس می‌گوید دو تن از مهاجمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پای درآمدند. به گفته مقام‌های رسمی اقلیم کردستان دو تن دیگر از مهاجمان نیز یکی پس از دیگری در داخل ساختمان خود را منفجر کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حمله افراد مسلح به استانداری اربیل در کردستان عراق با کشته شدن آخرین مهاجم پایان یافت.

به گزارش یورونیوز، این افراد صبح دوشنبه یکم مرداد حوالی ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه به وقت محلی به سمت نگهبانان استانداری آتش گشودند و پس از زخمی کردن یکی از آنان، وارد ساختمان استانداری شدند. پلیس می‌گوید دو تن از مهاجمان به ضرب گلوله نیروهای امنیتی از پای درآمدند. به گفته مقام‌های رسمی اقلیم کردستان دو تن دیگر از مهاجمان نیز یکی پس از دیگری در داخل ساختمان خود را منفجر کردند.

طاهر عبدالله، معاون استانداری اربیل به پایگاه خبری «کردستان ۲۴» گفت که مهاجمان در طبقه سوم ساختمان مستقر شده‌ بودند. نیروهای امنیتی کردستان پس از این حمله وارد ساختمان شده و بعد از چند ساعت موفق شدند اوضاع را به کنترل خود درآورند.

گفته می‌شود که مهاجمان پس از زخمی کردن یکی از نگهبانان، آنها را خلع سلاح کرده و با فریاد الله‌اکبر وارد ساختمان شدند.

هنوز شمار دقیق مهاجمان اعلام نشده است اما مقام‌های محلی تأئید کرده‌اند که این افراد از پیکارجویان گروه داعش هستند. پیش از کشته شدن آخرین مهاجم پلیس اربیل گفته بود که بقیه مهاجمان هنوز زنده هستند و در حالی که چند تن از افراد حاضر در ساختمان را گروگان گرفته‌اند، مقاومت می‌کنند.

یک مقام امنیتی کردستان حوالی ظهر اعلام کرد دو تن از گروگان‌ها آزاد شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم است.

افراد مسلح پس از آن که نگهبان جلوی درب استانداری را زخمی کردند، از سوی نگهبانان ساختمان فرمانداری که در مقابل استانداری واقع است، هدف تیراندازی قرار گرفتند.

مهاجمان پس از رسیدن نیروهای امنیتی از پنجره ساختمان مشغول تیراندازی شدند.

نیروی ضد ترور وابسته به شواری امنیت اقلیم کردستان صبح دوشنبه با اعلام خبر ورود افراد مسلح به ساختمان استانداری اربیل اعلام کرده بود که احتمالا این یک حمله تروریستی است. این شورا همچنین از ساکنین اطراف استانداری اربیل خواسته بود تا از نزدیک شدن به محل حادثه خودداری کنند.

ساختمان استانداری از نخستین دقایق حمله به محاصره نیروهای پلیس کردستان در آمد و چند تن از آنان برای مهار حمله به طبقه همکف ساختمان وارد شدند.

اربیل که مقر دولت خودمختار اقلیم کردستان عراق است، از جمله آرام‌ترین شهرهای عراق بوده و نظیر چنین حملاتی در آن کمتر دیده شده است.

با وجود آن که مقام‌های رسمی کردستان، عوامل داعش را در این حمله دخیل می‌دانند، اما گروه داعش هنوز مسئولیت آن را به عهده نگرفته است.

نظرات بینندگان