arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

ترامپ: بحث مداخله روسیه در انتخابات یک حقه بزرگ بود/ اوباما مقصر است

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: پس باراک اوباما پیش از انتخابات درباره اقدامات روسیه خبر داشته است. چرا پس او کاری درباره آن نکرد؟ چرا به کمپین انتخاباتی ما این موضوع را نگفت؟چون کل این قضیه یک حقه بزرگ بود و او فکر می‌کرد که هیلاری حیله‌گر قرار است پیروز شود!
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دونالد ترامپ، اوباما را در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را مقصر دانست و آن را "یک حقه بزرگ" خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی نوشت: پس باراک اوباما پیش از انتخابات درباره اقدامات روسیه خبر داشته است. چرا پس او کاری درباره آن نکرد؟ چرا به کمپین انتخاباتی ما این موضوع را نگفت؟

ترامپ در ادامه نوشت: چون کل این قضیه یک حقه بزرگ بود و او فکر می‌کرد که هیلاری حیله‌گر قرار است پیروز شود!

این اظهارات ترامپ بعد از آن مطرح می‌شود که او چند روز پیش تاکید کرد که معتقد است در انتخابات اخیر عاملان روسیه به دنبال مداخله بوده‌اند.

ترامپ چند روز پیش همچنین در پی کنفرانس خبری مشترک خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و پس از آنکه در اظهاراتش در این کنفرانس خبری مساله مداخله کرملین در انتخابات ۲۰۱۶ را زیر سوال برد، مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ گفت: پوتین بسیار با قاطعیت و قدرت مداخله روسیه را تکذیب کرد و خود او نیز دلیلی نمی‌بیند که روسیه پشت این موضوع "باشد".

ترامپ بعد از آنکه چند روز بعد از طرح این اظهاراتش مورد هجمه شدید قرار گرفت، تلاش کرد تا از ادعای خود فاصله بگیرد و با سهوی خواندن اشتباهش در بیان افعال گفت: منظورش این بوده که دلیلی نمی‌بیند که روسیه پشت این موضوع "نباشد".

هرچند که او گفت: به نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره مداخله روسیه در این انتخابات اعتماد دارد این ادعا را تکرار کرد که ممکن است طرف‌های دیگر نیز در این مداخله دست داشته باشند.

چند روز پیش دن کورتز، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا و کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی این کشور علنا گفتند که روسیه قطعا در این انتخابات مداخله کرده است.

نیلسن گفت: هنوز برخی جوانب این مداخله روسیه موجود است و کورتز نیز گفت: در این تردیدی نیست که روسیه انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸ آمریکا را نیز یک هدف بالقوه مداخله در نظر گرفته بود.

ترامپ تلاش کرد برای دفع انتقاد‌ها از عملکردش در نشستن با پوتین در هلسینکی از باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق انتقاد کند و به شکلی مداوم مدعی شد که دولت قبلی هنگامی که گزارش‌های مربوط به دسیسه چینی روسیه برای اختلاف انگیزی در خاک آمریکا را دریافت کرده هیچ کاری انجام نداده است.

او در توئیتی نوشت: ماجرا‌هایی که شما درباره ۱۲ فرد روس که متهم شده‌اند، شنیده‌اید در دولت اوباما اتفاق افتاده‌اند نه در دولت ترامپ. چرا آن‌ها کاری درباره آن انجام ندادند. به ویژه آنکه گزارش شد باراک اوباما در ماه سپتامبر توسط اف. بی. آی پیش از انتخابات در جریان قرار گرفته بود.

نظرات بینندگان