arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۶ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

رئیس قوه قضاییه: هر حرکت نامعقول آمریکا، پاسخی به یادماندنی خواهد داشت/ سخنان اخیر رئیس‌جمهور، سخن همه مردم و مسئولان نظام است/سوء مدیریت‌ها در پیش آمدن برخی شرایط موثر بوده است

آیت الله آملی لاریجانی ، سخنان روز گذشته رئیس جمهوری در جمع سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را قدرتمندانه و عزتمندانه توصیف کرد و گفت: شنیدم که آقای ترامپ در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری محترم کشورمان تهدیدهای متکبرانه و بلندپروازانه ای داشته است. البته از فرد محجور و سفیهی مثل ترامپ، چنین سخنانی بعید نیست منتها باید بداند که همه فراعنه تاریخ، چنین تکبر غیرمنطقی داشته اند و همه را به عبودیت خود فرا می خوانده اند. آمریکایی ها نباید فراموش کنند که اگر حق متعال اراده کند، شن های روان نیز مامور الهی برای زمین گیر کردن آنها می شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس قوه قضاییه، سخنان اخیر رئیس محترم جمهور در جمع سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور مبنی بر هشدار به آمریکا در قبال تهدیداتش را سخن همه مردم و مسئولان نظام دانست و گفت: آمریکا بداند که هر حرکت نامعقول و غیرمنطقی اش در مورد ایران، پاسخی خواهد داشت که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، پیشاپیش فرا رسیدن سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت و با بیان اینکه افتخار شیعیان و به ویژه هموطنان عزیزمان، بهره مندی از برکات مشهد شریف آن امام همام است، تصریح کرد: قضایایی که از اجابت حوائج مومنین با توسل به ساحت حضرت امام رضا (ع) نقل شده، بسیار عبرت آموز است. خصوصا اهل معنا و باطن، عنایات خاصی به مضجع شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) دارند و مجموعه روایات منقول از این مقام عالی مقدار، معدن معارف و حکمت الهی است که بسیاری از آنها نیز منبعی گرانبها برای استفاده و احتجاج علما در طول قرون متمادی بوده است. منابعی نظیر «عیون اخبار الرضا» از شیخ صدوق و کتب دیگر در این زمینه، از جمله این منابع غنی و سرشار از معارف نورانی اهل بیت (ع) است. خدا را بر نعمت ولایت اهل بیت (ع) شاکریم و از حق تعالی می خواهیم که به همه ما توفیق اقتراب و انس بیشتر به ساحت آن بزرگواران را عنایت فرماید.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به برکات ماه ذیقعده، ایام این ماه را واجد ویژگی هایی عظیم از باب اجابت دعا و توبه مومنین برشمرد و افزود: روایت پیامبر(ص) در این زمینه که در خصوص این ماه ذکر شده است، بیانگر اهمیت و عظمت ماه ذیقعده به عنوان اولین ماه حرام است و امیدواریم همگی توفیق بهره مندی از خصایص و برکات این ماه را بیابیم.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تصویب قانون سرزمین یهود از سوی رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر، این اقدام را در ادامه روش ها و منش های غیرانسانی و غیرمعقول این رژیم جنایتکار ارزیابی کرد و گفت: رفتارهای رژیم صهیونیستی را از زمان پدید آمدن این غده سرطانی در منطقه بارها مشاهده کرده بودیم اما اقدام اخیر آن مبنی بر محروم کردن مردم فلسطین از حق تعیین سرنوشتشان، تحول رفتاری بسیار عجیبی بود.

رژیم صهیونیستی، نماد جنایات سلطه جهانی در عصر حاضر است

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: آمریکا، رژیم صهیونیستی را نمونه عالی دموکراسی در غرب آسیا توصیف کرده بود. این است نمونه عالی دموکراسی مورد تایید آمریکا که مردم یک سرزمین را آواره و آنان را از حق رای در مورد سرنوشت خود محروم کنند. اخراج مردم یک سرزمین از وطنشان با کدام معیار انسانی و حقوق بشری سازگار است؟ گرچه تا قبل از این نیز رژیم صهیونیستی چنین رفتارهایی داشت اما اقدام غیرعقلانی و غیرمنطقی اخیر این رژیم در مقام تقنین و با پشتیبانی آمریکا و رژیم های خائن منطقه در محروم ساختن ملتی که حق آنان در قطعنامه های متعدد سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، اقدامی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی نباید اجازه باز شدن چنین راه هایی را بدهند، اظهار کرد: امروز جهان اسلام و همه وجدان های بیدار در جهان، موظف به حمایت از حقوق مردم فلسطین هستند. دست و پای ظالم باید قطع شود و تلاش مسلمانان باید معطوف به این ماجرا باشد. رژیم صهیونیستی، نماد و عصاره همه ظلم ها و جنایات سلطه جهانی و نمایانگر حقوق بشر آمریکایی در عصر حاضر است.

عاملان شهادت پاسداران و بسیجیان در مریوان، پاسخ قاطعی دریافت خواهند کرد

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود با اشاره به شهادت تعدادی از پاسداران و بسیجیان عزیز در مریوان از سوی عده ای فریب خورده و مزدور اجانب طی روزهای اخیر، اظهار کرد: عاملان این جنایات و عناصر پشت پرده آن گمان می کنند که با چنین ایذاهایی می توانند بر حرکت و رفتار جمهوری اسلامی در منطقه و جهان، تاثیر بگذارند. این گمان، یک اشتباه محض است زیرا مردم این کشور در طول تاریخ انقلاب اسلامی، چنین حرکت ها و بزرگ تر از آنها را پشت سر گذاشته اند، بدون آنکه قدمی از آرمان‌های خود عقب بنشینند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه عاملان و افراد پشت پرده این جنایات بدانند که جمهوری اسلامی بر چنین ایذاهایی صبر نمی‌کند و قطعا پاسخ قاطعی به آنها خواهد داد، برای این شهدای گرانقدر، علو درجات و ضمن تسلیت به بازماندگان، از درگاه الهی برای آنان طلب صبر و اجر کرد.

سوء مدیریت‌ها در پیش آمدن برخی شرایط موثر بوده است

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی دشمن علیه ایران، تصریح کرد: مدتی است که هیات حاکمه آمریکا با توهمات ناشی از مشاوره های غلط عوامل ضد انقلاب گمان می کند که وضعیت اقتصادی کشورمان را بر هم زده است. البته فشارهای دشمن بی تاثیر نیست اما در پیش آمدن برخی شرایط، مطمئنا سوء مدیریت ها اثرگذار بوده است. کشور ما دارای امکانات و استعدادهای فراوان از نظر ثروت های خدادادی و منابع انسانی است و فقط لازم است با تدبیر صحیح از این امکانات استفاده شود.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه نگاه به درون، منافاتی با توسعه روابط با کشورهای دیگر ندارد، افزود: باید به گونه ای عمل کنیم که اگر زمانی دشمن خیال کرد با قطع برخی روابط می تواند تاثیری بر اقتصاد کشور بگذارد، این تاثیر به کمترین میزان ممکن برسد. امروز، ایران اسلامی به عنوان یک کشور توانمند، قدرت بلامنازع منطقه است و تهدید و تحریم آن کاملا بی معناست. منتها به شرط اینکه همه مسئولان با انسجام و وحدت و مردم نیز با فکر و عمل متحد، تهدیدها را خنثی کنند.

ایمان مردم، سلاحی عظیم در دست نظام است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خنثی کردن اثر فشارها و تحمیل ها با یک برنامه ریزی منطقی امکان پذیر است و می توان با انسجام از سد مشکلات عبور کرد، یادآور شد: امروز در پی تهدیدات دشمن، مشاهده می کنیم که همه سلایق در کشور تحت پرچم نظارت ها و ارشادهای مقام معظم رهبری حرکت می کنند و مردم ما در طول 40 سال اخیر نشان داده اند که مقاطعی بسیار سخت تر را با تدبیر مسئولان و اتحاد خود، پشت سر گذاشته اند.

آیت الله آملی لاریجانی، ایمان مردم را سلاحی عظیم در دست نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر ایمان به حق تعالی است و مردم ما اهل ایمان و عزت هستند. در روایات داریم که خداوند «اذلال نفس» را برای مومن جایز نمی داند بنابراین، عزت برای یک مسلمان بسیار مهم است. مسلمان در برابر ظلم می ایستد و مردم و نظام ما نشان داده اند که این سخن، صرفا یک ادعای تبلیغاتی نیست بلکه در مقام عمل، جهانیان شاهد ایستادگی های مردم ایران در طول تاریخ از کودتای طراحی شده توسط آمریکا گرفته تا تحمیل 8 سال جنگ و انواع تهدیدها و تحریم ها بوده اند.

سخنان رئیس جمهوری، عزتمندانه و قدرتمندانه بود

رئیس قوه قضاییه در ادامه، سخنان روز گذشته رئیس جمهوری در جمع سفرا و روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی در خارج از کشور را قدرتمندانه و عزتمندانه توصیف کرد و افزود: شنیدم که آقای ترامپ در پاسخ به اظهارات رئیس جمهوری محترم کشورمان تهدیدهای متکبرانه و بلندپروازانه ای داشته است. البته از فرد محجور و سفیهی مثل ترامپ، چنین سخنانی بعید نیست منتها باید بداند که همه فراعنه تاریخ، چنین تکبر غیرمنطقی داشته اند و همه را به عبودیت خود فرا می خوانده اند. آمریکایی ها نباید فراموش کنند که اگر حق متعال اراده کند، شن های روان نیز مامور الهی برای زمین گیر کردن آنها می شوند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به انواع اقدامات آمریکا علیه مردم ایران در طول دهه های گذشته، تصریح کرد: سخن روز گذشته رئیس جمهوری محترم، سخن همه مردم و مجموعه نظام جمهوری اسلامی است. مردم و مسئولان، متحد و منسجم همانند کوه در برابر تهدیدها ایستاده اند و از عزت خود دفاع خواهند کرد. آمریکا نیز بداند که هر حرکت نامعقولش در قبال ایران، پاسخی را در پی خواهد داشت که در تاریخ ماندگار شود. بر این اساس باید هوشیار باشد که مردم متین، عزیز و آبدیده ایران را چنین تهدید نکند.

رئیس قوه قضاییه در پایان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه آمریکا سر عقل بیاید و روش منطقی و عقلانی را در پیش بگیرد، خاطرنشان کرد: نتیجه این رفتارها، انزوای هرچه بیشتر این کشور در سطح جهان بوده است. گرچه ممکن است چند صباحی برخی کشورها به دلیل فشار آمریکا با آن همراهی کنند اما هیچکس چنین روشی را قبول نمی کند و آمریکا بیش از هر زمان دیگری منزوی خواهد شد.

براساس این گزارش، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی حاضر شد و گزارشی از اقدامات و عملکرد این سازمان را ارائه داد که نسبت به بخشهایی از این گزارش، دستوراتی از سوی رئیس قوه قضاییه به دستگاه قضایی صادر شد.

نظرات بینندگان