arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

سونی قدرتمندترین سنسور دوربین گوشی هوشمند جهان را معرفی کرد / بازار رقابت تلفن های همراه داغ می شود؟

سونی از سنسور دوربین هوشمند جدید خود رونمایی کرد.سنسوری که اساسا با کیفیت شگفت انگیز خود نگرش کاربران را نسبت به کیفیت دوربین و مگاپیکسل ها متحول خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سونی از سنسور دوربین هوشمند جدید خود رونمایی کرد.سنسوری که اساسا با کیفیت شگفت انگیز خود نگرش کاربران را نسبت به کیفیت دوربین و مگاپیکسل ها متحول خواهد کرد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، این سنسور دوربین گوشی های هوشمند جدید سونی می تواند نگرش کاربران را در مورد مگاپیکسل ها مجددا بازسازی کند. 

با وجود  8000x6000 رزولوشن،  IMX58 را می توان محصولی خیره کننده و به شدت با کیفیت توصیف کرد.

ستفاده سونی از "رزولوشن موثر" نشان می دهد که اندازه تصاویر واقعی احتمالا 12 مگاپیکسل است و نه 48 مگاپیکسلی.

پس از انتشار نوکیا لومیا 1020 با 41 مگاپیکسل در سال 2013، در طول چند سال گذشته، سازندگان گوشی های هوشمند به طور عمده دارای دوربین های 12 مگاپیکسلی یا 16 مگاپیکسلی بوده اند و بیشتر به بهبود مواردی مانند سرعت فوکوس خودکار و فیلم 4K تمرکز کرده اند.

با این حال، احتمالا جنگ های مگا پیکسل های تلفن های همراه دوباره با گرم شدن بازار دوربین های سونی جدید IMX586 سونی و رزولوشن 8000x6000 پیکسل 48 مگابایتی،  گرم می شود.

IMX586 سونی با کاهش پیکسل های عکس به اندازه 0.8 میکرون، قادر است 48 مگا پیکسل را بر روی یک حسگر مورب 8 میلی متری قرار دهد. سنسوری که بیش از اندازه ای کوچک است که بتواند به بسیاری از گوشی های هوشمند متصل شود.

این دوربین ویژگی های مهم بسیاری دارد. برای مثال در نور کم،  به طور موثر اندازه کلی پیکسل IMX586 را تا 1.6 میکرومتر افزایش می دهد که حتی تصویری بزرگتر از آنچه که از دوربین در Galaxy S9 یا Pixel 2 (هر دو سنسور با 1.4 میکرون پیکسل) به دست می آید.

ویژگی های دیگر IMX586 شامل سرعت شاتر با وضوح کامل حداکثر 30 فریم در ثانیه و  4K  4096 × 2160 ضبط ویدئو در 90 فریم در ثانیه است. 

سونی اعلام کرد که IMX586  از امروزدر دسترس است اما این شرکت ذکر نکرده است که سازندگان تلفن در کدام نوع گوشی خود از این دوربین ها استفاده می کنند.

 

نظرات بینندگان