arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

رویترز: اسرائیل پیشنهاد روسیه درباره فاصله گرفتن نیروهای ایرانی از "جولان" را رد کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد که اسرائیل پیشنهاد روسیه مبنی بر فاصله گرفتن نیروهای ایرانی در سوریه از بلندی های جولان را رد کرد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رویترز:اسرائیل پیشنهاد روسیه درباره سوریه را رد کردرویترز افزود: یک مقام رژیم صهیونیستی به شرط بی نام ماندن اعلام کرد که تل آویو با پیشنهاد مسکو مخالفت کرده است.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که در راس هیاتی برای گفت و گو پیرامون سوریه و ایران به فلسطین اشغالی سفر کرده و با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.
خبرگزاری رویترز به نقل از این مقام صهیونیستی نوشت که در جریان این سفر مسکو پیشنهاد کرده که نیروهای ایرانی به منظور کاهش تنش دست کم 100 کیلومتر از بلندی های جولان فاصله بگیرند.
این مقام صهیونیستی همچنین مدعی شد که لاوروف به نتانیاهو گفته است که روسیه به ایران اجازه نمی دهد که حتی در 100 کیلومتری مرز سوریه با فلسطین اشغالی نیز استقرار یابند.
لاوروف و ژنرال «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه امروز با سفر به سرزمین های اشغالی فلسطین در خصوص سوریه با مقام های رژیم صهیونیستی گفت وگو کردند.
خبرگزاری تاس پیرامون این سفر به نقل از بنیامین نتانیاهو نوشت: این دیدار در پی نشست من با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برگزارمی شود و ما در خصوص مساله سوریه با طرف روس بحث خواهیم کرد.
بر این اساس، نتانیاهو پیش از دیدار سران روسیه ‌و آمریکا با پوتین در مسکو دیدار و گفت و گو کرد.
روسای جمهوری روسیه و آمریکا نیز هفته گذشته در هلسینکی فنلاند با هم دیدار و در خصوص سوریه گفت و گو کردند.
رژیم صهیونیستی در حالی به شدت به دنبال کاستن نقش تهران در سوریه است که ایران با همکاری با روسیه توانست به دولت قانونی سوریه در شکست گروه تروریستی داعش کمک کنند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان