arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

وزارت خارجه چین: ایران و آمریکا اختلافات را از طریق گفتگو حل و فصل کنند

اظهارات اخیر روسای جمهور ایران و آمریکا واکنش وزارت خارجه چین را در پی داشت. بر این اساس «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین بر لزوم حل اختلافات دوجانبه بر پایه اصول همزیستی و روابط بین الملل تاکید کرد. وی با اشاره به تنش‌های لفظی اخیر بین روسای جمهور ایران و آمریکا از دو طرف خواست اختلافات را از طریق گفتگو و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه چین: ایران و آمریکا اختلافات را از طریق گفتگو حل و فصل کنندوزارت خارجه چین در واکنش به تنش‌های لفظی اخیر بین مقامات ایران و آمریکا خواستار خویشتن داری دو طرف شد.

به گزارش  مهر، اظهارات اخیر روسای جمهور ایران و آمریکا واکنش وزارت خارجه چین را در پی داشت. بر این اساس «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین بر لزوم حل اختلافات دوجانبه بر پایه اصول همزیستی و روابط بین الملل تاکید کرد.

وی با اشاره به تنش‌های لفظی اخیر بین روسای جمهور ایران و آمریکا از دو طرف خواست اختلافات را از طریق گفتگو و به شکل مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

گفتنی است «حسن روحانی» پیشتر در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر جلوگیری از صادرات نفت ایران تأکید کرده بود که آمریکا با دُم شیر بازی نکند.

در واکنش به این اظهارات، ترامپ در توییتر خود نوشت: خطاب به حسن روحانی رئیس جمهوری ایران؛ هرگز، هیچگاه دوباره ایالات متحده را تهدید نکن.

وی در ادامه مدعی شده است که در صورت تهدید مجدد آمریکا، ایران شاهد عواقبی خواهد بود که تاریخ پیش از این کمتر به خود دیده است

نظرات بینندگان