arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
بانک مرکزی:

لیست سوم دریافت کنندگان ارز هفته آینده منتشر می‌شود

انتشار لیست دریافت کنندگان ارزی در سیاست جدید ارزی که از ۲۱ فروردین ماه به اجرا درآمده است با دستور رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذیربط یعنی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود. بانک مرکزی تا کنون دو لیست با مجموع سه میلیارد دلار از اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرده و حدود ۹ میلیارد دلار دیگر آن در ابهام باقی مانده است. وزارت صنعت تاکید دارد که این لیست را باید بانک مرکزی منتشر کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

براساس مصوبه ستاد اقتصادی دولت در جلسه روز یکشنبه ۳۱ تیرماه سال جاری مقرر شد فهرست کامل دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی طی هفته آینده توسط بانک مرکزی منتشر شود.

به گزارش ایسنا، مهدی کسرائی‌پور - مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی- گفت که در جلسه روز یکشنبه که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، موضوع انتشار فهرست کامل دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی مطرح و در نهایت مقرر شد این فهرست مطابق با مصوبه ستاد اقتصادی دولت در هفته آینده توسط بانک مرکزی اطلاع رسانی شود.

بنابر اعلام بانک مرکزی، کسرایی پور، با بیان این موضوع که تاکنون در دو مرحله فهرست دریافت کنندگان ارز به نرخ رسمی از طریق وب‌سایت بانک مرکزی منتشر شده است افزود: بانک مرکزی صرفاً بر اساس ثبت سفارش های انجام شده و تایید دستگاه‌های متولی نسبت به تخصیص ارز و متناسب با اولویت مربوطه به تامین ارز مورد نیاز اقدام می کند و در خصوص نام و حوزه فعالیت شرکت واردکننده، نوع کالا و خدمت و گروه بندی آن دخالتی ندارد.

بنابر اعلام بانک مرکزی، مدیر کل سیاست‌ها و مقررات ارزی این بانک با اعلام آمادگی بانک مرکزی برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی در خصوص انتشار فهرست کامل دریافت کنندگان ارز رسمی این را هم گفته که بانک مرکزی تاکنون در چارچوب قانون با دستگاه‌های متولی به منظور انتشار فهرست دریافت کنندگان ارز رسمی و تقاضای نهادهای نظارتی به منظور ارایه اطلاعات مورد نیاز همکاری لازم را به عمل آورده است.

باید یادآور شد که انتشار لیست دریافت کنندگان ارزی در سیاست جدید ارزی که از ۲۱ فروردین ماه به اجرا درآمده است با دستور رئیس جمهوری به دستگاه‌های ذیربط یعنی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌شود. بانک مرکزی تا کنون دو لیست با مجموع سه میلیارد دلار از اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی را منتشر کرده و حدود ۹ میلیارد دلار دیگر آن در ابهام باقی مانده است. وزارت صمت تاکید دارد که این لیست را باید بانک مرکزی منتشر کند.

نظرات بینندگان