arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۷ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

افشاگری داور بازی ایران و پرتغال: از من خواسته شد علیه ایران سوت بزنم/ التماس یک پسر بچه باعث شد رونالدو را اخراج نکنم!

داور پاراگوئه ای با اصلیتی آرژانتینی، قضاوت دیدار ایران - پرتغال را بر عهده داشت، که یکی از ضعیف ترین نمایش های داوری در طول این جام را دقیقا در حساس ترین دیدار گروه B این رقابت ها به نمایش گذاشت. کاسرس مهمان تلویزیون ملی پاراگوئه بود و درخصوص جام جهانی صحبت می کرد. مجری در خصوص آخرین قضاوت او در جام (دیدار ایران - پرتغال) پرسید. کاسرس در این خصوص گفت:" من دو بازی را در این جام قضاوت کردم. در دیدار اول همه چیز بدون مشکل پیش رفت و قضاوت خوبی داشتم. دومین قضاوتم سخت بود زیرا هر دو تیم شانس صعود به دور بعد را داشتند و بازی خیلی درگیرانه دنبال می شد اما بازی را تحت کنترل من بود تا اینکه آن صحنه لعنتی پیش آمد....
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

انریکه کاسرس، قاضی دیدار ایران و پرتغال شب گذشته در یکی از شبکه های تلویزیونی کشور خود اعتراف کرد ابتدا تصمیم داشتم رونالدو را اخراج کنم.

جام جهانی 2018 روسیه با قهرمانی تیم ملی فرانسه و نسل فوق العاده با استعدادش به پایان رسید. اما برای ایرانیان اما و اگر های این تورنمنت هنوز به پایان نرسیده است؛ شوت طارمی، گل اتفاقی دیدار با اسپانیا و اخراج کریستیانو رونالدو در بازی آخر همگی از حسرت های جدی فوتبال دوستان ایرانی در ایام برگزاری جام بیست و یکم بود. اما شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی موضوعی فاش شد که می توان حسرت همه ما را تبدیل به یک خشم عمومی کند.

انریکه کاسرس را به یاد دارید؟! داور پاراگوئه ای با اصلیتی آرژانتینی، قضاوت دیدار ایران - پرتغال را بر عهده داشت، که یکی از ضعیف ترین نمایش های داوری در طول این جام را دقیقا در حساس ترین دیدار گروه B این رقابت ها به نمایش گذاشت. کاسرس مهمان برنامه شبکه پنج تلویزیون ملی پاراگوئه بود و درخصوص جام جهانی صحبت می کرد تا اینکه نوبت به سوال مجری در خصوص آخرین قضاوت او در این جام (دیدار ایران - پرتغال) رسید. کاسرس در این خصوص گفت:" بله من دو بازی را در این جام قضاوت کردم. در دیدار اول همه چیز بدون مشکل پیش رفت و قضاوت خوبی داشتم تا بازی دوم. دومین قضاوتم سخت بود زیرا هر دو تیم شانس صعود به دور بعد را داشتند و بازی خیلی درگیرانه دنبال می شد اما بازی را تحت کنترل من بود تا اینکه آن صحنه لعنتی پیش آمد."

مجری این برنامه از کاسرس می پرسد منظورتان آن صحنه درگیری کریستیانو رونالدو با حریف است؟ کاسرس توضیح می دهد:" بله، ابتدا فکر کردم یک صحنه عادی است و بازیکن ایران تمارض می کند اما صدای اعتراض تماشاگران به یکباره جو استادیوم را بر هم ریخت زیرا بیشتر حاضرین در استادیوم هوادار تیم ایران بودند. از طریق گوشی به من اشاره شد که صحنه مشکوک به کارت قرمز است. وقتی به کنار زمین رفتم تا تصویر را از طریق مانیتور ببینم تصمیمم را گرفتم که رونالدو را اخراج کنم. اگر او را اخراج می کردم بسیار مشهور می شدم و فکر می کنم تصمیم درست را گرفته بودم".

در ادامه مجری برنامه از او می پرسد آیا نام بزرگ رونالدو باعث شد تا از اخراج او بترسید که این داور ضمن رد این موضوع اعتراف تلخی می کند:" تصویر را دو یا سه بار دیدم که از همه چیز مطمئن شوم زیرا اخراج بزرگترین ستاره آنها می توانست سرنوشت همه چیز را عوض کند و شاید قهرمان اروپا همان جا حذف می شد. صدای پسر بچه ای به گوشم خورد که با زبان خود ما صحبت می کرد. یک پسر 15-16 ساله پاراگوئه ای که کاور پوشیده بود التماس می کرد اخراجش نکن! چندین بار این جمله را تکرار کرد. وقتی وارد زمین شدم در عرض چند صدم ثانیه تصمیم گرفتم کارت قرمز را با زرد عوض کنم! پشیمان نیستم شاید اگر دوباره آن صحنه پیش بیاید رونالدو را اخراج می کردم اما در دنیای داوری این اتفاقات پیش می آید و چیزی نیست که موجب حسرت برای شما شود اما همین صحنه باعث شد تا در ادامه فیفا نام من را از لیست خط بزند و دیگر قضاوتی نداشته باشم."

اعتراف تلخ انریکه کاسرس ثابت کرد که تنها چند ثانیه می تواند سرنوشت یک کشور را عوض کند تا کاسرس هم برای ایرانیان کنار افرادی مانند، مازیچ و بنجامین ویلیامز قرار گیرند. این داور آرژانتینی/پاراگوئه ای تنها دو دیدار مصر-روسیه و ایران-پرتغال را در این جام قضاوت کرد.

لازم به ذکر است تمام کارشناسان داوری حاذق در سطح ایران و جهان تایید کرده اند که این صحنه یا می توانست کارت قرمز داشته باشد یا هیچ جریمه ای نباید برای کاپیتان تیم ملی پرتغال در نظر گرفته می شد.

منبع: ورزش 11

نظرات بینندگان