arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

دو صد گفته چون نیم کردار نیست

رضا سلیمانی
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دو صد گفته چون نیم کردار نیستدر شرایط نگران کننده کنونی اجتماعی، اقتصادی کشور، رئیس‌جمهوری و سایر مسئولان، بحق، از اهمیت دمیدن روح امید و امیدواری، برای عبور از مشکلات و ترسیم آینده‌ای بهتر برای مردم، داد سخن می‌دهند، ولی به مصداق مثل معروف «دوصد گفته چون نیم‌کردار نیست»، باید به آنان گوشزد کرد که، اتفاقا مردم از شنیدن سخنان و وعده‌های بی‌پشتوانه مسئولان خسته، ناامید و بی‌اعتماد، شده‌اند.

مردم به جای حرف و شعار، از قوای سه‌گانه، به‌ویژه مجریه، عمل به وعده‌ها، صداقت با مردم، اجرای عدالت، برخورد قاطع و عملی با فساد، مفسدان و رانت‌خواری و در یک کلام، عمل به قانون اساسی را می‌خواهند، نه شعار و سخنرانی. مسئولان باید آموخته باشند که بدور از شعار و توجیه، مردم را امین و آگاه بدانند و با آنان، شفاف و صادقانه سخن بگویند. مردم انتظار دارند رئیس‌جمهوری محترم، صادقانه و شجاعانه، واقعیت‌های مشکل‌ساز جامعه را (چه خودساخته یا تحمیلی) با آنان مطرح کند، از مشکلات و موانع داخلی و خارجی موجود، بگوید و به جای وعده و وعیدهای تکراری و ملال‌آور، برای برخورد قاطع با متخلفان، چه در دولت یا خارج آن، طرد افراد بی‌انگیزه، رفع فساد و تبعیض، مشکلات نگران‌کننده کسب و کار و تولید، اقتصاد، معیشت مردم و به‌ویژه تحقق شعارهای انتخاباتی، دستورات عاجل و عملی صادر کند و بجد پیگیر تحقق آنها باشد تا مردم نتایج عملی آن را ببینند.

در آن صورت است که می‌توان انتظار داشت اندکی امید از دست رفته مردم که با صدها امید و آرزو به دولت تدبیر و امید رای دادند به آنان بازگردد.

نظرات بینندگان