arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۵۵
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

بوئینگ از اسپیس‌ایکس عقب افتاد

ناسا به دو شرکت فضایی بوئینگ و اسپیس‌ایکس ماموریت داده است تا فضاپیمایی برای حمل خدمه خود به ایستگاه فضایی بسازند و اسپیس‌ایکس در حال توسعه کپسول "دراگون" و بوئینگ در حال توسعه و آزمایش فضاپیمای "استارلاینر" است.اکنون به نظر می‌رسد که مسیر بوئینگ با مانع دیگری روبرو شده است. فضاپیمای بوئینگ طی آزمایش موتورها، با نشت سوخت مواجه شد که موجب به تعویق افتادن پرتاب آن شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

مشکل در مخزن سوخت فضاپیمای حمل خدمه بوئینگ به ایستگاه فضایی بین‌المللی و نشت سوخت موجب شد تا پرتاب این فضاپیما به تعویق بیافتد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، مسیر توسعه فضاپیما برای فرستادن خدمه ناسا به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن توانایی فرستادن فضانورد به ایستگاه فضایی برای ایالات متحده آمریکا، در حال پیمایش است.

ناسا به دو شرکت فضایی بوئینگ و اسپیس‌ایکس ماموریت داده است تا فضاپیمایی برای حمل خدمه خود به ایستگاه فضایی بسازند و اسپیس‌ایکس در حال توسعه کپسول "دراگون" و بوئینگ در حال توسعه و آزمایش فضاپیمای "استارلاینر" است.

اکنون به نظر می‌رسد که مسیر بوئینگ با مانع دیگری روبرو شده است. فضاپیمای بوئینگ طی آزمایش موتورها، با نشت سوخت مواجه شد که موجب به تعویق افتادن پرتاب آن شد.

بوئینگ موتورهای فرود فضاپیما را آزمایش کرد. در حالی که موتورها توانستند در طول دوره احتراق موفق عمل کنند، یک مشکل در پایان آزمایش به وجود آمد.

مشکل این بود که در حین خاموش شدن، نشت از مخزن سوخت مشاهده شد. از آن موقع، بوئینگ مسئله را مورد بررسی قرار داد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما تحقیقات کامل را با کمک ناسا و شرکای خود انجام داده‌ایم. ما مطمئن هستیم که علت را پیدا کردیم و اقدامات اصلاحی را انجام دادیم. ایمنی پرواز و کاهش خطر، دلیل این است که چرا ما چنین آزمایش‌های دقیق و تحت فشاری را انجام می‌دهیم و پیشامدهای مشکل آفرین بخش طبیعی از هر برنامه آزمایشی هستند.

موتورهای فرود در صورت وقوع مشکل پس از پرتاب، ضروری هستند.

موتورهای قدرتمند، استارلاینر را از موشک جدا و دور می‌کنند و ایمنی خدمه را تضمین می‌کنند. این سیستم برای تایید اینکه فضاپیما برای حمل مسافرهای انسانی آماده است، حیاتی است.

براساس گزارش‌ها، بوئینگ به ناسا اطلاع داده است که برای حل این مشکل، نیازی به طراحی مجدد فضاپیما نیست.

ناسا با بوئینگ و اسپیس‌ایکس قرارداد بسته است تا فضاپیمایی برای برنامه حمل خدمه به ایستگاه فضایی بین‌المللی طراحی کنند و هر دو به تأخیر افتاده‌اند.

ناسا مشغول کار با بوئینگ است تا بتواند پروازهای آزمایشی استارلاینر را عملی کند. اولین آزمایش همراه با انسان این فضاپیما برای دسامبر 2018 برنامه‌ریزی شده بود که با پیش آمدن این مشکل، به تعویق افتاد و هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده است.

نظرات بینندگان