arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۱ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۷

گوگل برترین مرورگر جهان را به روزرسانی کرد / اخطارهای امنیتی «کروم» دقیق تر از همه رقبا خواهدبود

اخطارهای مرورگر کروم در حوزه  وب سایت های مبتنی بر "HTTP " که  از مدت ها پیش وعده داده شده بود، بالاخره وارد فاز عملی می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اخطارهای مرورگر کروم در حوزه  وب سایت های مبتنی بر "HTTP " که  از مدت ها پیش وعده داده شده بود، بالاخره وارد فاز عملی می شود.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، به زودی وب سایت های مبتنی بر HTTP  که به لحاظ امنیتی مشکل دارند، رمزگذاری شده و از دسترش خارج می شوند. 
 حدود 3 سال و نیم پیش از این ، گوگل پیشبینی کرد که روزی خواهد آمد که کروم همه خطرات امنیتی استفاده از تکنولوژی HTTP و استفاده از پایه HTTP برای  صفحات وب را به کاربران هشدار خواهد داد. به نظر می رسد اکنون روز موعود فرا رسیده است. 

جدیدترین نسخه مرورگر وب گوگل،موسوم به  کروم 68، در خصوص صفحات نا ایمن با یک هشدار "غیر ایمن" برای هر وب سایت HTTP، تلاش زیادی برای محدود کردن نظارت، دستکاری و خطرات امنیتی در وب را به نمایش می گذارد.

این روش کروم در خصوص HTTPS باعث مسدود کردن تعدادی از مشکلات، مانند تزریق آگهی ها، و پیشگیری از ورود نرم افزارها و رمزنگاری های دیگر به سیستم شما و یا سرقت گذرواژه های شما می شود. 

هشدار "غیر امن" نشان نمی دهد که شما هک شده اید حتی به این معنی نیست که کسی تلاش می کند این کار را انجام دهد، بلکه به این معنی است که احتمال این کار وجود دارد. 

در حال حاضر دامنه HTTPS در خصوص  ورود به سیستم و معاملات الکترونیکی بسیار رایج است.  بسیاری از سایت های بزرگ که ممکن است به شکل روزانه مورد استفاده شما قرار گیرند،روی همین دامنه فعال هستند. برای مثال ورود به  فیس بوک، یاهو، گوگل، توییتر، یوتیوب از همین مسیر رخ می دهد. 

اکنون کروم تصمیم دارد استانداردهای خود را تغییر دهد و چگونگی بارگذاری وب سایت های  HTTP را مدیریت کند. 

طبق تحلیل شرکت StatCounter، مرورگر برترجهان کروم است. چرا که 59 درصد حجم استفاده از وب سایت ها را شامل می شود. بنابراین انتخاب آن اهمیت زیادی دارد.

مرورگرهای دیگر هنوز هشدار "غیر امن" را برای اتصالات HTTP را نشان نمی دهند. بنابراین اقدام جدید کروم می تواند یک امتیاز رقابتی ویژه و استثنایی باشد. 

 

نظرات بینندگان