arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

دورخیز فیسبوک برای فتح بازار چین / فیلترینگ دولتی مسیر زاکربرگ را مسدود نکرد

مقامات چینی اعلام کردند به سرعت مقدمات لازم برای همکاری علی بابا با فیسبوک را در خاک چین فراهم می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات چینی اعلام کردند به سرعت مقدمات لازم برای همکاری علی بابا با فیسبوک را در خاک چین فراهم می کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، بخش مهمی از همکاری بین فیسبوک و چینی ها به بخش تحقیقات حوزه فناوری باز می گردد. چراکه دفتر تحقیقاتی فیسبوک آماده افتتاح در چین است.

بر همین اساس نیز پایگاه اطلاعاتی دولت چین اعلام کرد که  فیسبوک  یک شرکت تابعه در استان ژجیانگ،افتتاح کرده است.سخنگوی  فیس بوک نیز اعلام کرد  که  این شرکت اقدام به  راه اندازی یک مرکز نوآوری در این استان کرده است. 

جالب است بدانید این اقدامات در شرایطی انجام می شود که اساسا فیسبوک در چین فیلتر است.یک منبع آگاه در گفتگو با سی ان بی سی می گوید: حضور فیسبوک در چین قطعا منجر به ایجاد فرصت های شغلی نیز می شود،اما زاکربرگ یک قما بزرگ را در چین آغاز کرده است، چرا که نمی توان مطمئن بود این شرکت در چین موفق باشد.

پلت فرم اصلی فیسبوک در طول تقریبا یک دهه گذشته در چین مسدود شده است. خدمات دیگر این پلتفرم مثل  اینستاگرام نیز که زمانی در چین محبوب بود، به طور همزمان از فیلترینگ دولت رنج می برد.اما جالب است ک ه با وجود تمامی مشکلات موجود در چین، غول های فناوری به حضور در این کشور علاقه مندند.برای مثال مدت ها است که سرویس های گوگل،در چین مسدود شده است، اما اخیرا پیشرفت هایی را برای بازگشت به بازار چین تجربه کرده است. 

بوروکراسی چین بسیار پیچیده است، بنابراین شرکت های خارجی که قصد دارند در این کشور رشد کنند باید حداقل به یک شرکت دولتی که شعبه هایی در استان های مختلف دارد وابسته شوند.

در طول سالهای اخیر بنیانگذار فیس بوک؛ مارک زوکربرگ،بارها سعی کرده است راه های زیادی برای حضور در چین بیازماید.اکنون همکاری جدید مذکور برای فیس بوک، یک موفقیت بزرگ در نظ گرفته می شود.

 

نظرات بینندگان