arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۰۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

غلظت گرد و غبار در زابل به ۳۷ برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شمال این استان صبح امروز/پنجشنبه/ به ۳۷ برابر حد مجاز رسید. وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان‌های زهک و زابل را به ۵۰۰ و ۷۰۰ متر رساند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: غلظت ذرات معلق در هوای شمال این استان صبح امروز/پنجشنبه/ به ۳۷ برابر حد مجاز رسید.

رضا آزاد منش در گفتگو با ایرنا حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و ۶۷۳ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.
وی ادامه داد: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت رسید که ضمن کاهش کیفیت هوا دید افقی در شهرستان‌های زهک و زابل را به ۵۰۰ و ۷۰۰ متر رساند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک تا پایان هفته در شمال این استان تداوم دارد به طوری که علاوه بر کاهش کیفیت هوا اختلال در تردد جاده‌ای را نیز به همراه دارد.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط توفان گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان افراد به ویژه بیماران، افراد میانسال و کودکان از منزل خارج نشوند.
آزادمنش اظهار داشت: غبار محلی و وزش باد همراه با گرد و خاک با شدت کمتر در این مدت در نواحی مرکزی و جنوبی سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نظرات بینندگان