arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۱ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷

ترامپ قوانین حریم خصوصی آنلاین را تشدید می کند / دیدار با مدیران سیلیکون ولی / مذاکره با ارائه دهندگان اینترنت

مدیر دفتر ترامپ گزارش داد که احتمالا به زودی رئیس جمهور ایالات متحده با مدیران فیسبوک و گوگل جلساتی ویژه برای تدوین قوانین  حفظ حریم خصوصی  برگزار می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر دفتر ترامپ گزارش داد که احتمالا به زودی رئیس جمهور ایالات متحده با مدیران فیسبوک و گوگل جلساتی ویژه برای تدوین قوانین  حفظ حریم خصوصی  برگزار می کند.
به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، پیش از این نیز برخی از ارائه دهندگان اینترنت مانند Comcast و AT & T با مقامات ارشد ایالات متحده ملاقات کرده اند

احتمال می رود این قرارها برای ملاقات با مدیران مذکور برای حمایت از حقوق حریم شخصی کاربران  پایه گذار نخستین قوانین حفظ حریم خصوصی آنلاین در ایالات متحده باشد.

به نظر می رسد  که دولت ترامپ در حال تهیه پیشنهاداتی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران اینترنتی است. طبق گزارش های منابع رسمی کاخ سفید، تا کنون وزارت بازرگانی با نمایندگان فیس بوک، گوگل، AT & T، Comcast و سایر شرکت های فناوری و مدافعان حقوق مصرف کنندگان طی ماه گذشته ملاقات هایی برگزار کرده است.

دولت بر اساس گزارشهای وزارت بازرگانی، قصد دارد نخستین پیش نویس این قوانین را منتشر کند که حقوق کاربران اینترنتی را شامل می شود، از جمله دستورالعمل های اساسی در مورد چگونگی جمع آوری و مدیریت اطلاعات خصوصی مصرف کنندگان. این طرح می تواند پایه ای برای اولین قانون حفظ حریم خصوصی آنلاین در ایالات متحده باشد.

این موضوع درمورد چندین بحث اخیر سیلیکون ولی درمورد دسترسی به داده های کاربران بدون رضایت آنان صورت می گیرد، مانند رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیس بوک، یعنی جایی که اطلاعات میلیون ها نفر از کاربران به سرقت رفت  و البته اخیرا نیز مشخص شد که گوگل به برخی از توسعه دهندگان اجازه می دهد از طریق برنامه های شخص ثالث به ایمیل های کاربران نفوذ کنند.

این گفت که احتمال این که ایالات دیگر ممکن است به دنبال ردیابی کالیفرنیا باشد، برخی از شرکت های فن آوری و مخابرات را بیشتر مایل به کار با قانونگذاران فدرال کرده است.

باید دید  تصمیم دونالد ترامپ برای ملاقات با این مدیران چه نتایجی دربرخواهد داشت.

نظرات بینندگان