arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
کشتی‌آرای، عضو اتحادیه طلا و جواهر:

"بازار سکه تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست!"

امروز (شنبه) بازار سکه و ارز با روندی افزایشی کار خود را آغاز کرد. هر چند که پیش ‌بینی می‌شد با توجه به اینکه امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی انجام و این می‌تواند موجب ثابت ماندن قیمت‌ها حداقل تا زمان انجام این مراسم باشد، اما بازار همچنان در نوسان بود. این در حالی است که در بازار ارز قیمت دلار از حدود ۹۳۵۰ تومان در ابتدای روز تا حدود ۹۶۰۰ تومان افزایش داشته است و در سوی دیگر بانک مرکزی نرخ رسمی ارز را با افزایش حدود ۴۴۰۳ تومان اعلام کرد و به دنبال آن نوسان در بازار طلا و ارز نیز ادامه داشته و قیمت سکه افزایشی پیش رفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

عضو اتحادیه طلا و جواهر ضمن اعلام افزایش افزایش ۱۱۰ هزار تومانی قیمت سکه از صبح تا ظهر امروز، گفت: شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.

به گزارش ایسنا، نوسان بازار سکه و ارز مدت‌هاست که به روال عادی تبدیل شده و مخاطبان بازار بیش از انتظار برای ثبات به طبیعی بودن نوسان بازار عادت کرده‌اند. امروز (شنبه) بازار سکه و ارز با روندی افزایشی کار خود را آغاز کرد. هر چند که پیش ‌بینی می‌شد با توجه به اینکه امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی انجام و این می‌تواند موجب ثابت ماندن قیمت‌ها حداقل تا زمان انجام این مراسم باشد، اما بازار همچنان در نوسان بود. این در حالی است که در بازار ارز قیمت دلار از حدود ۹۳۵۰ تومان در ابتدای روز تا حدود ۹۶۰۰ تومان افزایش داشته است و در سوی دیگر بانک مرکزی نرخ رسمی ارز را با افزایش حدود ۴۴۰۳ تومان اعلام کرد و به دنبال آن نوسان در بازار طلا و ارز نیز ادامه داشته و قیمت سکه افزایشی پیش رفت.

آن طور که محمد کشتی آرای – عضو اتحادیه طلا و جواهر – در تحلیل بازار سکه و ارز عنوان کرده است، افزایش قیمت دلار موجب رشد قیمت سکه و طلا نیز شد، در حالی که قیمت در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی ثابت مانده بود.

افزایش ۱۱۰ هزار تومانی قیمت سکه از صبح تا ظهر!

بنا بر توضیحات وی، قیمت سکه در ابتدای صبح کمی افزایشی بود اما در مقطعی کاهش پیدا کرد و دوباره در روند صعودی قرار گرفت؛ به طوری که در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی حدود سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۸۳ هزار تومان، ربع سکه ۸۸۷ هزار و یک گرمی ۴۷۱ هزار تومان معامله می‌شود. این قیمت‌ها از صبح با افزایش مواجه بوده است؛ به گونه‌ای تمام سکه حدود ۱۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۲ هزار تومان ربع سکه ۱۸ هزار تومان و یک گرمی ۱۰ هزار تومان گران شده است.

اما جریان دیگری که امروز در بازار سکه اتفاق افتاد این بود که بورس کالا اعلام کرد که معاملات آتی سکه را متوقف و دلیل آن را تاثیرپذیری بازار از قیمت‌های سکه آتی اعلام کرد. به هر حال در هفته‌های اخیر سکه‌های آتی تحویل دی ماه تا چهار میلیون تومان نیز قیمت خورده بود که برخی معتقد بودند افزایش نرخ این سکه‌ها موجب انتظاراتی در بازار شده و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

این در حالی است کشتی آرای در رابطه با اثر توقف معاملات سکه آتی در بازار می‌گوید به هر حال این توقف موجب حرکت سرمایه از این بازار به سمت بازار روز سکه و طلا شده و حداقل امروز تا حدی بر افزایش قیمت موثر است. اما اینکه در آینده چه تاثیری بر کاهش قیمت سکه خواهد داشت باید منتظر واکنش بازر بود، هر چند که می‌تواند اثر مثبت داشته و قیمت‌ها را تا حدی تعدیل کند.

نظرات بینندگان