arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷

وقتی شبکه های اجتماعی بازار داغ خرید وسایل ضد زلزله می شوند / بررسی تختخوابی که ادعای تامین امنیت مقابل زمین لرزه را دارد

پس از زلزله شدیدی که اخیرا در شهر اوزاکا ژاپن رخ داد، بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال انتشار خبرهایی در خصوص روشهای به حداقل رساندن تلفات بلایای طبیعی هستند. در این میان، بازار یک نوع تحتخواب ضدزلزله نیز داغ شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


پس از زلزله شدیدی که اخیرا در شهر اوزاکا ژاپن رخ داد، بسیاری از شبکه های اجتماعی در حال انتشار خبرهایی در خصوص روشهای به حداقل رساندن تلفات بلایای طبیعی هستند. در این میان، بازار یک نوع تحتخواب ضدزلزله نیز داغ شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از نیوزویک، کافیست در هر کجای زمین رخدادی طبیعی به وقوع بپیوندد تا بازار شایعات و خبرهای اینستاگرامی و دیگر شبکه های اجتماعی داغ شود. 
در بین بالایای طبیعی، زمين لرزه ها یکی از مخربترين و پرضررترین رخدادها محسوب می شوند. زمین لرزه ها می توانند شهر را در کام خاموشی فروببرند و حتی منجر به سونامی شوند. 

یکی از بدترین جنبه های زلزله را می توان این موضوع دانست که شهروند زلزله زده نمی داند در حین زلزله باید به کجا پناه ببرد. دولت ها بارها در خصوص لزوم ساخت بافت های مقاوم سخن گفته اند، اما نحوه پناه گرفتن حین زلزله نیز مهم است.

در سال 2015 یک مخترع روس تبار به نام دائر انصات، یک تخت ضد زلزله ساخت. تختی که به ادعای سازنده در برابر زلزله مثل یک مینی سورتمه فرار ایفای نقش می کند. همانطور که اشاره شد ای محصول ابتدا در سال 2015 مورد توجه قرار گرفت، اما اکنون به سبب زلزله اخیر به شدت مورد توجه واقع شده است. 

در توضیح این دستگاه گفته می شود که تخت مذکور به محض وقوع زلزله از چندیدن جهت بلند شده و تشک ها مثل دیوار، فردی که روی تخت خوابیده را احاطه می کنند. سپس سقفی فلزی و یا گیره ها روی بخش فوقانی تخت قرار می گیرند. سپس تخت قفل می شود. دریچه های هوا نیز اکسیژن را فراهم می کند.

البته این اختراع برای افرادی که ترس از فضای بسته دارند مناسب نیست.در ضمن تضمینی وجود ندارد که امدادگران تخت مذکور ا به سرعت شناسایی کرده و زلزله زده محبوس را نجات دهند. از سوی دیگر برخی از کاربران شبکه های اجتماعی می پرسند تکلیف فرد محبوس زندانی در خصوص آب و غذا چیست. 

اما برخی دیگر نیز در به در دنبال مخترع می گردند تا از وی بپرسند چگونه می توانند تخت را تهیه کنند.

به نظر شما این نوع اختراعات در هنگام زلزله کاربردی است؟

 

 

نظرات بینندگان