arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۷

معاون پژوهشکده بانک مرکزی: تورم امسال ۲۵ درصد و تورم سال ۹۸ بیست درصد خواهد بود/ افزایش نرخ ارز آثار خود را بر روی تورم تخلیه می کند/ کالا ها با نرخ آزاد در بازار در حال فروش است

حمید زمان‌زاده معاون پژوهشکده بانک مرکزی : با توجه به شرايط اقتصاد کشور و وضعيت بازار مي‌توان تورم ٢۵درصدي براي امسال و تورم ٢٠درصدي را براي سال ٩٨متصور بود. از آنجا که عامل اصلي افزايش نرخ تورم ارز است و اثرات افزايش نرخ ارز بين دو تا سه ماه آثار خود را روي تورم تخليه مي‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون پژوهشکده بانک مرکزی: تورم امسال ۲۵ درصد و تورم سال ۹۸  بیست درصد خواهد بود/ افزایش نرخ ارز آثار خود را بر روی تورم تخلیه می کند/ کالا ها با نرخ آزاد در بازار در حال فروش استحمید زمان‌زاده معاون پژوهشکده بانک مرکزی :
با توجه به شرايط اقتصاد کشور و وضعيت بازار مي‌توان تورم ٢۵درصدي براي امسال و تورم ٢٠درصدي را براي سال ٩٨متصور بود.
از آنجا که عامل اصلي افزايش نرخ تورم ارز است و اثرات افزايش نرخ ارز بين دو تا سه ماه آثار خود را روي تورم تخليه مي‌کند.
 در ماه‌هاي اخير حجم زيادي ارز براي واردات کالاهاي اساسي وارد سامانه نيما شد اما کالاها با نرخ ارز آزاد در بازار در حال فروش است پس براي مردم فرقي نخواهد داشت؛ چه ارز چهارهزارو ٢٠٠ تومان دولتي باشد چه ٩ هزار تومان بازار، آنها کالاهاي مصرفي خود را با قيمت ارز آزاد خريداري مي‌کنند.
مگر اينکه دولت توانايي کنترل و نظارت بر قيمت توزيع کالا در بازار را داشته باشد که تجربه نشان داده است چنين توانايي‌اي وجود ندارد

نظرات بینندگان