arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۷

اعتراض صدها دادستان آمریکایی به ترویج اسلحه های سه بعدی / از آموزش آنلاین ساخت سلاح تا آدمکشی در فضای واقعی

بر اساس رای یک دادگاه محلی استفاده از اسلحه های چاپی در ایالات متحده ممنوع می شود . این قانون پس از آن تصویب شد که پژوهش ها نشان دادند، اسلحه های سه بعدی نیز به شدت جان افراد را تهدید می کند. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس رای یک دادگاه محلی استفاده از اسلحه های چاپی در ایالات متحده ممنوع می شود . این قانون پس از آن تصویب شد که پژوهش ها نشان دادند، اسلحه های سه بعدی نیز به شدت جان افراد را تهدید می کند. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت اگر چه در حال حاضر ایالات متحده قوانینی را برای جلوگیری از توزیع اسلحه های 3D  مطرح کرده است اما برخی از کارشناسان معتقدند ممکن است برای اقدام دیر شده باشد.

در حال حاضر چندین ایالات در تلاشند تا قوانین ضد استفاده از اسلحه های سه بعدی را تصویب کنند. یکی از هشتگ های جالب در این خصوص که اخیرا بین شبکه های اجتماعی رایج شده است. هشتگ #BREAKING است که  در تلاش است تا نهادهای دولتی را به تصویب قوانین ضد سلا های سه بعدی تشویق کند.
روز گذشته در ایالت واشنگتن دادستان کل باب فرگوسن طرح دعوی را در خصوص استفاده از سلاح های سه بعدی در ایالت های ماساچوست، کانکتیکات، نیوجرسی، پنسیلوانیا، اورگان، مریلند، نیویورک و منطقه کلمبیا مطرح کرد.

اما فرگوسن معتقد است پیگیری استفاده از سلاح های ثبت نشده و کاغذی بسیار دشوار است و نمی توان به سادگی این قانون را تصویب کرد. 

در متن دادخواست اعتراضی آمده است که سلاح های سه بعدی را می توان به سهولت پرینت گرفت و در نتیجه بسیار خطرناک تر از سلاح های فلزی هستند. 
به طور جداگانه، 21 دادستان  کل از ایالت های کالیفرنیا، کلرادو، کانکتیکات، دلاور، ناحیه کلمبیا، هاوایی، ایلینویز، آیووا، مین، مریلند، ماساچوست، مینه سوتا، نیوجرسی، نیومکزیکو، نیویورک، اورگان، پنسیلوانیا، رود آیلند، ورمونت، ویرجینیا و ایالت واشنگتن نامه ای را به وزارت امور خارجه ایالات متحده و وزارت دادگستری فرستاده اند که از آنها می خواهند بلافاصله برنامه های اسلحه چاپ شده 3D را از طریق نمایش آنلاین را  مسدود کنند.

اگر چه این خبر به ظاهر ساده می رسد، اما اگر بدانید اسلحه های چاپی می توانند درست مثل اسلحه های واقعی آدم کش باشند قطعا به سناتورهاحق می دهید که نگرانی هایی داشته باشند.

 

نظرات بینندگان