arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۷۹۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۷

فرانسوی ها استفاده از موبایل در مدارس را ممنوع کردند /کاهش وابستگی دانش آموزان به فضای مجازی / تامین امنیت روانی کاربران

فرانسوی ها استفاده از گوشی های هوشمند را در مدارس خود ممنوع کردند. درواقع دولت فرانسه قصد دارد به هر نحوی که شده وابستگی دانش اموزان به فضای مجزی را به حداقل برسانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانسوی ها استفاده از گوشی های هوشمند را در مدارس خود ممنوع کردند. درواقع دولت فرانسه قصد دارد به هر نحوی که شده وابستگی دانش اموزان به فضای مجزی را به حداقل برسانند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، نوجوانان فرانسوی در سال تحصیلی آینده، حق نخواهند داشت که در جریان حضور در مدرسه از شبکه های اجتماعی استفاده کنند یا در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشند.

طبق گزارش روز سه شنبه آژانس خبری فرانس پرس، قانونگذاران در فرانسه روز دوشنبه قانونی را امضا کرده اند که دانش آموزان را از استفاده از گوشی های هوشمند در طول ساعات مدرسه منع کرده است.

به محض اجرای  این قانون، در ماه سپتامبر، دانش آموزان باید تلفن های خود را در خانه بگذارند و یا در ساعات مدرسه موبایل های خود را خاموش شوند.

جالب است بدانید، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در مورد این قانون در روز دوشنبه صحبت کرد. وی گفت: "ممنوعیت کلی استفاده از  تلفن های همراه در مدارس و کالج ها  به طور کامل توسط شورای ملی پذیرفته شده است."

طبق نظر واشنگتن پست، با قانون جدید، فرانسوی امیدوار است تا اعتیاد به تلفن کودکان را کاهش دهد و به آنها در کلاس کمک کند. طبق گزارش، ممنوعیت تلفن به دانش آموزان 15 ساله اعمال خواهد شد، مگر اینکه از تلفن برای اهداف آموزشی یا فعالیت های اضافی در کلاس درس استفاده کنند یا مگر اینکه معلولیت داشته باشند.

این اولین بار نیست که فرانسه یک قانون ممنوعیت تلفن های همراه را تصویب کرده است. در ماه فوریه نیز قانونگذاران رانندگان را از استفاده از تلفن همراه در ماشین منع کردند. حتی زمانی که آنها واقعا رانندگی نمی کنند.

نظرات بینندگان