arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷

مدیران غول های فناوری آمریکا به کمیته اطلاعات مجلس سنا احضار شدند / بررسی دخالت روسیه در انتخابات 2016 / پرسش در خصوص امنیت پلتفرم های ارتباطی

مدیران غول های فناوری بار دیگر به کمیته اطلاعات سنای آمریکا احضار شدند. در میان احضار شدگان اسامی افرادی مثل جک دورسی، شریل سندبرگ و ساندار پیچای دیده می شود. 
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیران غول های فناوری بار دیگر به کمیته اطلاعات سنای آمریکا احضار شدند. در میان احضار شدگان اسامی افرادی مثل جک دورسی، شریل سندبرگ و ساندار پیچای دیده می شود. 

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مدیران ارشد غول های فناوری دعوت شده اند تا  به کمیته اطلاعات سنای آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده شهادت دهند. 
پیش از این نیز کمیته مذکور یک بار با شریل سندبرگ دیدار کرد تا درباره نحوه استفاده از پلت فرم رسانه های اجتماعی توسط روس ها برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2016، صحبت کند.

سناتور مارک وارنر، معاون رئیس جمهور در کمیته دموکرات سنا ، اعلام کرد که  کمیته اطلاعاتی مجلس سنای ایالات متحده میزبان یک جلسه  دادرسی ویژه غول های فناوری در تاریخ 5 سپتامبر است.

وارنر در جلسه ای در مورد تلاش های خارجی برای نفوذ به انتخابات با استفاده از رسانه های اجتماعی گفت: "ما مدیران ارشدی از فیس بوک، توییتر و گوگل  را به دادرسی رسمی در تاریخ 5 سپتامبر دعوت می کنیم.هدف ما شنیدن برنامه های آنها به شکل حضوری و بررسی عملکردشان در جریان چالش های مختلف است.

تا این لحظه شریل سندبرگ؛ از مقامات ارشد فیس بوک و جک دورسی، مدیر عامل شرکت توییتر،  حضور خود در این جلسه را تأیید کرده اند.تا این لحظه مدیر عامل گوگل؛ساندار پیچای هنوز به دعوت مذکور پاسخ مشخصی نداده است.

احتمال می رود در جریان این جلسه، قانونگذاران از مسئولان شرکت های مذکور پاسخ خواهند خواست که چگونه این شرکتها توسط روس ها برای انتشار اطلاعات غلط که بر انتخابات تأثیر می گذارند توضیحاتی ارائه دهند. افزون بر این، با توجه به این که برخی از جمهوری خواهان معتقدند غول های فناوری در حق آنان بی انصافی می کند، آنان قصد دارند در جریان این جلسه به بررسی ماجرای مذکور نیز بپردازند.

مدیران سیلیکون ولی تا کنون چندین بار به واشنگتن سفر کرده اند تا این مسائل را مورد بحث قرار دهند و چندین  تن از مدیران نیز  پیش از این ها در کنگره شهادت داده اند. 

مدیر عامل فیسبوک مارک زاکربرگ در ماه آوریل به کپیتال هیل سفر کرد و در جلسه مشترک کمیته های بازرگانی و قضات سنا، و یک جلسه جداگانه در کمیته انرژی و بازرگانی، شهادت داد. زاکربرگ سوالاتی را در مورد شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا پاسخ داد که به  اطلاعاتی  که از میلیونها نفر از کاربران  فیس بوک بدون جمع آوری  شده بود مرتبط می شد.

این اولین بار است که مدیران این شرکت هادر مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016، شهادت خواهند داد.

نظرات بینندگان