arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۷

اپراتورهای مخابراتی بریتانیا در مرز ورشکستگی / اپلیکیشن ها و پلتفرم های پیام رسان گزینه اول ارتباطی کاربرانند

نرخ  تماس های صوتی در شبکه های تلفن همراه بریتانیا به شدت کاهش یافته است. موضوعی که می تواند برای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای صوتی و تصویری نویدبخش و برای اپراتورهای مخابراتی نگران کننده باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نرخ  تماس های صوتی در شبکه های تلفن همراه بریتانیا به شدت کاهش یافته است. موضوعی که می تواند برای اپلیکیشن ها و نرم افزارهای صوتی و تصویری نویدبخش و برای اپراتورهای مخابراتی نگران کننده باشد.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، مردم به طور فزاینده ای به خدمات مبتنی بر اینترنت مانند فیسبوک، انواع پیام رسان ها و واتساپ وابسته هستند.

این روزها نه تنها مردم بریتانیا، بلکه بسیاری از مردم جهان، کمتر از گذشته از اپراتورهای مخابراتی برای تماس های خود استفاده می کنند. درواقع اغلب افراد به الیکیشن ها وابستگی دارند.

هر 12 دقیقه یکبار بررسی گوشی!

طبق یک گزارش که توسط موسسه Regulator Ofcom  منتشر شده است، در سال 2017، برای اولین بار تعداد تماس های موجود در شبکه های تلفن همراه سنتی در انگلستان کاهش یافت. این گزارش می گوید حجم کل تماس ها 1.7 درصد کاهش یافته است.

افزون بر این نظرسنجی مذکور نشان می داد که  ما چگونه به دستگاه های دیجیتال خود وابسته شده ایم.در حل حاضر در سراسر بریتانیا هفتاد و هشت درصد بزرگسالان گوشی هوشمند دارند و هر 12 دقیقه یک بار گوشی های خود را بررسی می کنند. طبق این گزارش،هر کاربر، 24 ساعت در هفته را نیز صرف موبایل خود می کند.

گوشی های ما اغلب نخستین چیزی است که صبح ها به آن می نگریم و البته آخرین نگاه شبانه ما نیز به صفحه موبایل هایمان ختم می شود. براساس این نظرسنجی، 2 نفر از هر پنج بزرگسال طی 5 دقیقه اول بیدار شدن از خواب، تلفن خود را بررسی می کنند و قبل از رفتن به رختخواب، نیز پیام های خود را بررسی می کنند.

مشکل فقط به بریتانیایی ها محدود نمی شود

اما این فقط بریتانیایی ها نیستند که به موبایل هایشان وابستگی دارند، بلکه بر اساس یک نظرسنجی، 89 درصد از آمریکایی ها در عرض یک ساعت پس  از بیداری به تلفن های خود نگاه می کنند و 81 درصد نیز  تلفن های خود را یک ساعت پیش از خوابیدن بررسی می کنند. نظرسنجی های  Deloitte نیز نشان داد که آمریکایی ها نیز تلفن های خود را تقریبا 47 بار در روز بررسی می کنند.

در انگلستان، سه چهارم مردم می گویند صدای پیام ها باعث می شود به سرعت موبایل های خود را بررسی کنند.  اما 92 درصد می گویند مرور اینترنت برایشان مهم تر است.

 

درمان اعتیاد اینترنتی از طریق فناوری!

البته شایان ذکر است که برخی از شرکت های فناوری ابزارهایی را برای کمک به افراد مبتلا به اعتیاد دیجیتالی معرفی می کنند. فیسبوک و اینستاگرام این هفته ویژگی هایی جدید  را به سیستم های خود اضافه کرده اند که مدت زمان صرف شده در برنامه ها را محدود می کند و گوگل نیز  در ماه مه ابزارهای مدیریت زمان برای سیستم عامل ندروید خود معرفی کرد. از سوی دیگر،  در ماه ژوئن، اپل ویژگی های محدود کردن اعتیاد را برای iOS 12 عرضه کرد.

نظرات بینندگان