arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

مایکروسافت به هوش مصنوعی اعتماد کامل ندارد / نگاهی به جدید ترین بیانیه غول فناوری در خصوص آینده جهان تکنولوژی

با وجود این که مایکروسافت به طور گسترده از هوش مصنوعی استفاده می کند اما به نظر می رسد هنوز به طور کامل در مورد مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی مطمئن نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با وجود این که مایکروسافت به طور گسترده از هوش مصنوعی استفاده می کند اما به نظر می رسد هنوز به طور کامل در مورد مزایا و معایب استفاده از هوش مصنوعی مطمئن نیست.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، هوش مصنوعی جز مقولاتی است که بسیاری از شرکت های برتر در حوزه فناوری به آن اهمیت می دهند. اما به نظر می رسد گاهی برخی از این شرکت احساس می کنند راه را برای رسیدن به اهداف هوش مصنوعی خود اشتباه رفته اند.

مایکروسافت یکی از شرکت هایی است که در حوزه هوش مصنوعی بسیار موفق ظاهر شده است. اما این شرکت، در آخرین گزارش سالانه خود به مخاطرات هوش مصنوعی نیز اشاراتی داشته است.

جالب است بدانید این شرکت پیش از این نیز  درمورد خطرات خدمات در فضای ابری هشدار داده بود. اکنون که مایکروسافت در تلاش است تا  روی امکانات ارتباطی خود به واسطه هوش مصنوعی متمرکز شود، توجه خود را به این موضوع معطوف کرده که شاید هوش مصنوعی مشکلات بالقوه ای را سبب شود.

در بخشی از جدیدترین بیانیه مایکروسافت می خوانیم: "مسائل مربوط به استفاده از هوش مصنوعی در پیشنهادات ما ممکن است سبب آسیب رساندن به مسئولیت های ما شود. ما در حال ساخت بسیاری از ابزارها و ایده هایی هستیم که مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می کنند و احتمالا به کسب و کار ما و البته رشدمان کمک می کنند. بنابراین ما انتظار داریم این عنصر از کسب و کار ما رشد کند. ما آینده ای را در نظر می گیریم که هوش مصنوعی در همه دستگاه ها، برنامه های کاربردی و فضای ابری ما عمل می کند، افزون بر این ما به نوعی از هوش مصنوعی نیاز داریم که به مشتریان ما کمک می کند در کار و زندگی شخصی خود کارآمدتر باشند.

اما  همانند بسیاری از نوآوری های جهان تکنولوژیک هوش مصنوعی نیز می تواند مخاطرات و یا چالش هایی را ایجاد کند . می تواند ناقص باشد، اختلالاتی را در کسب و کارمان ایجاد کند و یا حتی الگوریتم هایی ضعیف داشته باشد. این کمبودها می تواند تصمیمات، پیش بینی ها و یا تجزیه و تحلیل برنامه های کاربردی هوش مصنوعی  را تحت تاثیر قرار دهد،روی  رقابت و مسئولیت پذیری ما تاثیر منفی بگذارد و مواردی مشابه. با این وجود ما تمامی تلاش خود  را می کنیم که مشکلات را به حداقل برسانیم."

با وجود این بیانیه، قرار نیست مایکروسافت هوش مصنوعی را رها کند. اما این بیانیه نشان می دهد مایکروسافت به هوش مصنوعی اطمینان 100 درصدی ندارد. این همان مووضعی است که ایلان ماسک نیز مدت ها است که مطرح می کند.

نظرات بینندگان