arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

20 هزار دلار برای داشتن فرزندی ایده آل! / فناوری های تعیین جنسیت مفیدند یا افراطی؟

در حال حاضر برخی از خانواده ها هزاران دلار هزینه می کنند تا جنسیت نوزاد خود را انتخاب کنند. حتی برخی از کلینیک ها برای انتخاب جنسیت تا 20 هزار دلار از والدین دریافت می کنند .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در حال حاضر برخی از خانواده ها هزاران دلار هزینه می کنند تا جنسیت نوزاد خود را انتخاب کنند. حتی برخی از کلینیک ها برای انتخاب جنسیت تا 20 هزار دلار از والدین دریافت می کنند .

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی ان بی سی، این روزها بسیاری از خانواده ها در تلاشند به کمک فناوری های پزشکی جنسیت نوزادان خود را تعیین کنند. اما به نظر می رسد این موضوع همیشه موفقیت آمیز نیست.

 کلینیک های ایالات متحده که همیشه در حوزه تعیین جنسیت موفق به نظر می رسند نیز گاهی برخی از خانواده ها را شکست خورده بر جای می گذارد. اما شاید علت این موضوع را بتوان خواسته های بیش از حد غیرمنطقی و رویایی والدین دانست. برای مثال والدینی که دوقلوهای با2 جنسیت متفاوت می خواهند یا والدینی که توقع دارند فناوری فرزندشان را اصلاح نژادی و زیباتر از آن ها کند.

گزارشگر سی ان بی سی در جریان مراجعه به یکی از کلینیک های تعیین جنسیت و بارداری با مواردی بسیار عجیب رو به رو شده است. برای مثال والدینی که توقع فرزند چشم رنگی داشتند . البته به گفته پزشک ارشد این کلینیک، حدود 85 درصد از بیماران تنها توقع دارند حق اتخاب جنسیت فرزند خود را داشته باشند.استدلال برخی از خانواده ها که به این کلینیک می آیند این است که فرزندی متفاوت از فرزندهای پیشین خود (با جنسیت یکسان) داشته باشند. این موضوع از سوی متخصصان ژنتیک اغلب با اصطلاح "تعادل خانواده" شناخته شده است.

با همه این ها چنین روش هایی مخالفانی نیز دارد. بسیاری از اخلاق گرایان نگران این هستند که این تلاش برای اصلاح جنسیت یا ویژگی های ظاهری به شیب لغزنده ای موسوم به "طراحی کودک ایده آل" تبدیل شود.  

از سوی دیگر کلینیک های فوق پیشرفته هر لحظه نوید ویژگی هایی جدید را به مردم می دهند. برای مثال، کلینیک استینبرگ به والدین وعده داده پس از تعیین رنگ چشم و مواردی مشابه حتی می تواند رفتارهای خاص کودکان را نیز پیش بینی یا کنترل کند و  هزاران ژن مرتبط با هوش و توانایی های ورزشی را برای کودک در نظر بگیرد.

این روزها تعیین جنسیت با کمک تکنولوژی های روز عجیب نیست. اما پرسش اینجاست که آیا در این خصوص زیاده روی و حساسیت مشاهده نمی شود؟ آیا شما نیز مایلید فرزندی داشته باشید که به جای شباهت با شما و همسرتان یک موجود عجیب و حاصل سلایقتان باشد؟

برچسب ها: سلامتب ، بهداشت ، تکنولوژی
نظرات بینندگان