arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۹ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

جسد یک خرس قهوه ای در خراسان شمالی کشف شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: جسد یک قلاده خرس قهوه ای روز یکشنبه در حاشیه جنگل های شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان کشف شد. یگان حفاظت محیط زیست مانه و سملقان جسد این خرس را برای بررسی های بیشتر به اداره کل منتقل کردند. خرس بالغ نر و بزرگ جثه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: جسد یک قلاده خرس قهوه ای روز یکشنبه در حاشیه جنگل های شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان کشف شد.

سید اصغر مطهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: جسد این خرس قهوه ای، خارج از مناطق تحت مدیریت محیط زیست در مناطق آزاد و جنگلی شمال غربی شهرستان مانه و سملقان مشاهده شده است.
وی افزود: یگان حفاظت محیط زیست مانه و سملقان جسد این خرس را برای بررسی های بیشتر به اداره کل منتقل کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خرس بالغ نر و بزرگ جثه است.
مطهری با بیان اینکه علت مرگ این گونه با ارزش از وحوش، هنوز مشخص نیست خاطرنشان کرد: بخش هایی از بدن این گونه از وحوش، دچار پوسیدگی و کرم افتادگی شده بود به همین لحاظ به نظر می رسد چند روز از تلف شدن آن گذشته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه در بخش های سالم بدن این خرس، آثاری از ضربه گلوله یا سایر موارد وجود ندارد خاطرنشان کرد: پوسیدگی بدن سبب شده تا تشخیص کشته شدن توسط عامل انسانی یا مرگ طبیعی به سادگی امکان پذیر نباشد؛ اما تحقیقات در این زمینه انجام می شود.
زیستگاه خرس قهوه ای در خراسان شمالی، منطقه جنگلی و کوهستانی غرب استان در شهرستان های مانه و سملقان و گرمه، نزدیک پارک ملی گلستان است.

نظرات بینندگان