arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۷

نگرانی های بریتانیا از جاسوس های چینی / برند هواوی زیر ذره بین هیئت های نظارتی خارجی

هواوی با اتهام سوء استفاده هایی متعدد در حوزه  امنیت سایبری روبرو شده است.این سوء استفاده ها از سوی سیستم ارتباطات و مخابرات بریتانیا مطرح شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هواوی با اتهام سوء استفاده هایی متعدد در حوزه  امنیت سایبری روبرو شده است.این سوء استفاده ها از سوی سیستم ارتباطات و مخابرات بریتانیا مطرح شده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت، برخی از نرم افزارهای مورد استفاده در شرکت چینی هواوی می توانند توسط هکرها تبدیل به ابزارهایی برای هک سیستم های مخابراتی شوند.

جالب است بدانید که بریتانیا در  گزارش خود به این نکته اشاره کرده است که "کمبود های فنی" در تجهیزات هواوی می تواند منجر به افزایش آسیب پذیری شبکه های مخابراتی شده و البته نرخ حمله سایبری را تشدید کند.

این موضوع از سوی هیات نظارتی که محصولات مخابراتی چینی را در زیرساخت های بریتانیا تحلیل می کنند مورد بررسی قرار گرفته است.

منابع  غیر رسمی حکایت از این دارند که برخی از ویروس های امنیتی و به روزرسانی های هواوی تا سال 2020 متوقف می شود.چرا که این منابع راه را برای ورود ویروس ها به سیستم های مخابراتی باز می کند.

یک سخنگوی هواوی در بیانیه ای در این خصوص گفت: "ما نمی توانیم در مورد مسائل خاص توضیح دهیم، اما هواوی  متعهد است که در هر بخش برای بهبود در پروسه های مهندسی هیئت نظارتی مشص کند."

در ماه فوریه، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده به آمریکایی ها توصیه کردند که محصولات هواوی را خریداری نکنند، زیرا نگران جاسوسی این شرکت برای دولت چین بودند .

 

برچسب ها: هواوی ، موبایل
نظرات بینندگان