arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» تمدید شد، جهانگیر میرشکاری به فیلم سینمایی «ماهی و برکه» پیوست و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش «چارلی و کارخانه شکلات سازی» به کارگردانی فریبا دلیری که این روزها با استقبال تماشاگران در تالار هنر روی صحنه است تا 1 شهریور میزبان خانواده ها خواهد بود.

این نمایش که بر اساس قصه ای از رولد دال توسط فریبا دلیری و هادی حسنعلی نوشته شده و در بخش میهمان جشنواره نمایش های عروسکی تهران مبارک نیز حضور دارد تا اول شهریور ماه و روز اول جشنواره به اجرای خود در ساعت 20:15 ادامه می دهد.

بازیگران این نمایش زنده- عروسکی آرش صادقیان حقیقی، آرین ناصری مهر، شیرین کاشفی، محمود صامت، محیا نمازی، امیر رضا جدیدی، پدرام زنجانی، هلیا نصراللهی، محمد رضا اصغری و سورنا نجفی هستند.

بازی دهندگان عروسک مهبد فیضی، آوا ناصری مهر، احسان سامانی منش و پیرایه پیروزنیا و بازیگران افتخاری این اثر نوید فرحمرزی، روشنک کریمی، مینووش رحیمیان و امیر محمد انصافی هستند که در بخش های تصویری با گروه همراهی می کنند.

طراحی صحنه این نمایش را مهدی نیک روش، ساخت دکور را امیر عباس کبوتر صحرایی، طراحی و ساخت تصاویر را رامین بهادری، طراحی و ساخت عروسک و لباس اومپاها و آکسسوار را شیدا صفوی، طراحی لباس را فاطمه نمازی، طراح حرکت را مهبد فیضی وطراحی گریم را فریبا دلیری بر عهده دارند.

سعید ناصری مهر نیز مدیر تولید این نمایش، پونه عسگر خانی نیز دستیار کارگردان، بازی گردان کودکان آرین ناصری مهر و مدیران صحنه احسان سامانی منش و مهرنوش دلیری هستند.

حمید رضا شجاعی آهنگسازی را بر عهده دارد و پانیذ شهرستانی و حمید رضا شجاعی ترانه هایی که توسط هادی حسنعلی سروده شده را می خوانند.

از دیگر عوامل این اثر نمایشی، عکاس سهیل دلیری، طراح پوستر و بروشور محمد حسین توکلی، طراح نورعلی اشرف سماعی، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای زهرا شایان فر، تبلیغات فضای مجازی آرش صادقیان حقیقی و رامین بهادری، ضبط تصاویر در استودیوسهیل و ساخت ماکت صحنه پیرایه پیروزنیا هستند.

نمایش چارلی و کارخانه شکلات سازی هر روز غیر از شنبهها، ساعت 20:15 در تالار هنر واقع در ‏‎خیابان مفتح جنوبی، خ ورزنده اجرا می شود.

جهانگیر میرشکاری به فیلم سینمایی «ماهی و برکه» پیوست

جهانگیر میرشکاری صدابردار با سابقه و پیشکسوت سینمای ایران به فیلم سینمایی «ماهی و برکه» پیوست، نزدیک به نیمی از فیلمبرداری این فیلم سینمایی باقی مانده که صدابرداری آن توسط جهانگیر میرشکاری انجام خواهد شد.

مهدی ابراهیم زاده صدابردار سینما در کنار جهانگیر میرشکاری نیز حضور خواهد داشت.

در خلاصه داستان «ماهی و برکه» آمده است :فیلم به زندگی مخترعی با نام علی یزدانی در سه دوره کودکی، نوجوانی و جوانی می پردازد. این مخترع در مسیر ساخت اختراعش دچار چالش هایی می شود که برای خانواده و اطرافیانش دردسرهایی را ایجاد می کند.

برخی از بازیگران این فیلم سینمایی که تا به این لحظه مقابل دوربین قرار گرفته اند عبارتند ازمهدی فقیه، سعید آقاخانی، بهناز جعفری، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی، مهسا هاشمی، عبدالباسط رضایی، مهرناز احدیان، ساغر کیان راستی و امیررضا فرامرزیو مهرانه به نهاد.

از دیگر عوامل فیلم سینمایی «ماهی و برکه» می توان به مدیر فیلمبرداری: مهدی ایل‌بیگی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: مسعود میمی، تدوین: حسن حسن‌دوست، نویسندگان: علی براتی، مهدی نامجو و محمد صادق باقری، صدابردارن: جهانگیر میرشکاری، مهدی ابراهیم زاده، طراح صحنه و لباس: سهیل میرسپاسی، مشاور کارگردان: سید حسین آزادی، طراح چهره پردازی: علی بهرامی‌فر، مدیر تولید: صادق ایزدخو، استوری بورد: علی امامزاده،مشاور کارگردان: حسین آزادی، فیلمبردار پشت صحنه: اصغر براتی، کارشناس آموزش و پرورش: ماشاالله امیدوار عسگری،مدیر تدارکات: علیرضا حیدرپناه، تهیه کننده: هادی انباردار، عکاس: امیر حق‌بر اشاره کرد.

سینماهای حوزه هنری برای خبرنگاران رایگان است

به گزارش ایسنا روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری؛ محمود کاظمی مدیرعامل موسسه بهمن سبز در گفتگویی با اعلام این خبر افزود: سینماهای استقلال، سپیده، بهمن و شاهد از سینماهای حوزه هنری برای خبرنگاران رایگان است. این حرکت نمادین برای احترام و امتنان از مجاهدت‌ها و تلاش‌های جامعه خبری کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران می‌توانند با ارائه کارت خبرنگاری 17 مرداد روز خبرنگار از سینماهای مذکور استفاده نمایند.

رسانه‌ها نقشی اساسی و موثر در رشد و ارتقای سینمای کشور دارند و رونق و روشنی چراغ سینماها مرهون خدمات و مساعی منتقدان، نویسندگان و خبرنگاران است.

کاظمی «روز خبرنگار» یادروز باشکوه تلاشگران عرصه اندیشه و قلم را به جامعه خبری کشور بویژه، خبرنگاران عرصه سینما تبریک گفت و ضمن پاسداشت خاطره شهدای اصحاب رسانه، از تلاش آن‌ها در برافروختن چراغ اطلاع‌رسانی و روشنگری قدردانی کرد.

نظرات بینندگان