arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

مادورو: به حسن نیت ترامپ ایمان دارم / مطمئنم او اجازه نمی‌دهد در آمریکا برای قتل رهبران جهان توطئه شود / واشنگتن عاملان حادثه اخیر را افشا کند

رییس جمهور ونزوئلا که این هفته مورد حمله چند پهپاد قرار گرفت، در تلویزیون دولتی این کشور گفت: از دولت آمریکا و دولت جدید کلمبیا می‌خواهم که هر گونه ارتباط با عاملان این حمله را که در فلوریدای آمریکا و کلمبیا به سر می‌برند، افشا کنند. به "حسن نیت" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و اینکه او اجازه توطئه برای قتل رهبران نظامی و مدنی کشورهایی همچون ونزوئلا را نمی‌دهد، ایمان دارم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس جمهور ونزوئلا که این هفته مورد حمله چند پهپاد قرار گرفت، بر این باور است که همتای آمریکایی‌اش به کسی اجازه نمی‌دهد که در خاک آمریکا برای قتل سایر رهبران جهان توطئه کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا این هفته در هنگام ایراد سخنرانی خود در یک رژه نظامی مورد حمله قرار گرفت و مسئولان این کشور این اقدام را با هدف قتل او عنوان کردند.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت مادورو اظهار کرد، طی سحنرانی او چندین پهپاد در نزدیکی جایگاه رییس جمهور منفجر شدند و طی این حمله هفت سرباز زخمی شده‌اند اما به رییس جمهور ونزوئلا آسیبی نرسیده است.

مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: از دولت آمریکا و دولت جدید کلمبیا می‌خواهم که هر گونه ارتباط با عاملان این حمله را که در فلوریدای آمریکا و کلمبیا به سر می‌برند، افشا کنند. به "حسن نیت" دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و اینکه او اجازه توطئه برای قتل رهبران نظامی و مدنی کشورهایی همچون ونزوئلا را نمی‌دهد، ایمان دارم.

مادورو اندکی پس از این حادثه، نیروهای اپوزیسیون و کلمبیا را برای این اقدام متهم کرد و افزود، برخی از عاملان شرکت‌کننده در این اقدام در آمریکا به سر می‌برند. واشنگتن و بوگوتا این ادعا را تکذیب کرده‌اند.

نظرات بینندگان