arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۰۴۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

لاریجانی: اتفاقات امروز مجلس خوب نبود / در کشور ما اتهام‌زنی رایج شده؛ این مسایل از مناظره‌های تلویزیونی ادامه پیدا کرد / برخی اتهامات زده می‌شود اما ثابت نمی‌شود و فضای جامعه را شایعه‌پذیر می‌کند / افراد اطلاعات را بدهند و اعلام شود تا همه بفهمند

لاریجانی درباره اتفاقات امروز مجلس گفت: در پارلمان های دنیا از این جنس حوادث هست و گاهی در مجالس نیز این صحنه ها وجود دارد، من نمی خواهم برخی از مسائلی را که امروز رخ داد تأیید کنم، اما متأسفانه در کشور ما اینگونه اتهام زنی ها رایج شده است. وی گفت: از زمان مناظرات انتخاباتی اینگونه بحث های کشدار در جامعه وجود داشته است که به کشور لطمه می زند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس گفت: برخی نابسامانی‌های اقتصادی کشور مربوط به صحنه بین المللی نیست و ساختار اقتصادی کشور اشکالاتی دارد که باید اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ علی لاریجانی در مراسم روز خبرنگار که در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: از نزدیک شاهد تلاش های شما هستیم و صمیمانه از تلاش های شما قدردانی می کنم.
وی ادامه داد: گاهی که شرایط مثل امروز شلوغ می شود، کار شما نیز بیشتر می شود که البته شاید این شتاب خبری لذت بخش نیز باشد.
آقای لاریجانی ادامه داد: البته در پارلمان های دنیا از این جنس حوادث هست و گاهی در مجالس نیز این صحنه ها وجود دارد، من نمی خواهم برخی از مسائلی را که امروز رخ داد تأیید کنم، اما متأسفانه در کشور ما اینگونه اتهام زنی ها رایج شده است.
وی گفت: از زمان مناظرات انتخاباتی اینگونه بحث های کشدار در جامعه وجود داشته است که به کشور لطمه می زند.
رئیس مجلس افزود: گاهی اتهاماتی به افراد زده می شود که اثبات نمی شود و فضای جامعه را نیز شایعه پذیر می کند، این ایراد و اشکال در کشور ما وجود دارد و ما حتما در مجلس به این موضوع رسیدگی می کنیم و نمی گذاریم مسأله اینگونه بماند، اینکه افرادی به دیگران اتهاماتی بزنند و پس از رد شدن از آن باعث ابهاماتی در جامعه شوند، این موضوع باید رسیدگی شود.
آقای لاریجانی گفت: این روش درستی نیست، من امروز نیز گفتم که درخصوص این مسأله اطلاعات را بدهند و رسیدگی و اعلام شود.
وی با بیان اینکه این مسائل وجود دارد و شما نیز باید برای روشنگری کمک کنید اظهار داشت: در جلسه امروز دوستان خبرنگار چند نکته را مطرح کردند که یکی از آنها درباره مجلس و اقدامات آن برای حل مسائل کشور در شرایط فعلی است.
رئیس مجلس با بیان اینکه از ابتدای سال یک شورای اقتصادی در مجلس تشکیل شده است، افزود: این شورا متشکل از افراد صاحبنظر اقتصادی مجلس از اوایل سال شکل گرفت، دبیرخانه آن تشکیل شد و مستمراً مسائل را با کمک مرکز پژوهش ها و دولت عنوان کرد.
آقای لاریجانی گفت: بحث نرخ گذاری ارز که آغاز شد نظر این شورا در خصوص ثابت شدن نرخ ارز و در نظر گرفتن ارز بیرون به عنوان قاچاق مثبت نبود و تلاش های زیادی را انجام داد تا دولت را متقاعد کند که روشش را تغییر دهد و بازار ثانویه شکل بگیرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بحث هایی که انجام شد و در شورای اقتصادی سران قوا مسأله سامان پیدا کرد و از شرایط گذشته عبور کردیم و بسیاری از کارها در مجلس انجام شد.
رئیس مجلس افزود: علاوه بر آن در کمیسیون های مختلف مجلس نیز بحث های جدی در خصوص ساماندهی مسائل اقتصادی مطرح است از جمله در خصوص قانون ارزش افزوده و بحث قاچاق، مسائل آماده شده است تا به صحن علنی ارسال شود.
آقای لاریجانی گفت: ممکن است این سوال ایجاد شود که چرا مسائل مجلس به این ترتیب مطرح می شود که در پاسخ باید گفت ما از نظر آیین نامه چاره ای نداریم جز اینکه دستور را براساس زمانبندی اعلام کمیسیون ها به صحن تنظیم کنیم.
وی با بیان اینکه در حال بررسی تغییر این ساختار متناسب با شرایط هستیم افزود: البته این امر در مجلس امکان پذیر است که بعضی دستورها را با رأی مجلس عوض می کنند ولی هیأت رئیسه نمی تواند به تنهایی دستور را تغییر دهد.
رئیس مجلس افزود: در کمیسیون ها، شورا و مجلس تلاش می شود تا وضعیت کشور از لحاظ اقتصادی به استقرار برسد.
آقای لاریجانی تاکید کرد: برخی نابسامانی های اقتصادی کشور مربوط به صحنه بین الملل نیست، ساختار اقتصادی کشور اشکالاتی دارد که باید اصلاح شود.

نظرات بینندگان