arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷

آمریکا، دومین کشور ناامن برای خبرنگاران

بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون ۵۴ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در مناطق مختلف جهان جان خود را از دست داده‌اند و کشور افغانستان با ۱۲ کشته در صدر فهرست ناامن‌ترین مناطق جهان برای خبرنگاران قرار گرفته است و پس از آن آمریکا با ۷ کشته در جایگاه دوم قرار دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمریکا، دومین کشور ناامن برای خبرنگاران

آمریکا پس از افغانستان در رتبه دوم ناامن‌ترین کشورها برای خبرنگاران و اهالی رسانه در سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران از ابتدای سال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون ۵۴ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در مناطق مختلف جهان جان خود را از دست داده‌اند و کشور افغانستان با ۱۲ کشته در صدر فهرست ناامن‌ترین مناطق جهان برای خبرنگاران قرار گرفته است و پس از آن آمریکا با ۷ کشته در جایگاه دوم قرار دارد.

میزان خبرنگارانی که در سال ۲۰۱۸ جان خود را در کشورهای مکزیک و کلمبیا از دست داده‌اند نیز برای هر کشور ۶ نفر بوده است و ۵، ۴ و ۳ خبرنگار نیز به ترتیب در کشورهای هند، یمن و فیلیپین قربانی شده‌اند.

برزیل، گواتمالا، عراق، لیبی، نیکاراگوئه، پاکستان، اسلواکی و سوریه نیز در سال ۲۰۱۸ شاهد کشته شدن خبرنگاران در خاک خود بوده‌اند.

آمریکا، دومین کشور ناامن برای خبرنگاران

در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز در مجموع ۸۲ خبرنگار در سراسر جهان جان خود را از دست‌ دادند که بیشترین قربانیان مربوط به کشورهای مکزیک، افغانستان و عراق به ترتیب با ۱۳، ۱۲ و ۱۱ کشته بود.

بر اساس فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱۲۲ خبرنگار، در سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۱۵ خبرنگار و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ نیز به ترتیب ۱۳۵ و ۱۲۳ خبرنگار جان خود را از دست دادند.

نظرات بینندگان