arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

حمله موشکی یمن به شهرک صنعتی جیزان عربستان برای دومین بار / رسانه‌های سعودی: موشک رهگیری و منهدم شد

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه شب، شهر صنعتی 'جیزان' در جنوب غرب عربستان را هدف موشک قرار دادند. این موشک بالستیک ساخت یمن و از نوع 'بدر ۱' بوده است که به این شهر مرزی سعودی شلیک شده است. در همین حال، رسانه‌های سعودی با تایید پرتاب این موشک، مدعی شدند: پدافند هوایی ارتش این کشور یک موشک شلیک شده به جیزان را رهگیری و منهدم کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنجشنبه شب، شهر صنعتی 'جیزان' در جنوب غرب عربستان را هدف موشک قرار دادند.

به گزارش شبکه خبری المسیره، این موشک بالستیک ساخت یمن و از نوع 'بدر ۱' بوده است که به این شهر مرزی سعودی شلیک شده است.

در همین حال، رسانه‌های سعودی با تایید پرتاب این موشک، مدعی شدند: پدافند هوایی ارتش این کشور یک موشک شلیک شده به جیزان را رهگیری و منهدم کرده است.

این دومین باری است که این منطقه عربستان هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار می‌گیرد، شهرک صنعتی جیزان ۱۵ تیرماه نیز از سوی ارتش و کمیته‌های مردمی مورد حمله موشکی قرار گرفته بود.

همچنین پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ۲۷ تیرماه، در اقدامی بی سابقه مخزن پالایشگاه نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان را هدف حملات خود قرار دادند.

حمله نظامی سعودی به یمن در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده است، بلکه این جنگ خسارت‌های جانی و مالی زیادی را برای دو عضو فعال ائتلاف یعنی عربستان و امارات در برداشته است، به گونه‌ای که کارشناسان بر این باورند در خوشبینانه‌ترین حالت هر روز جنگ برای دولت ریاض ۲۰۰ میلیون دلار هزینه دارد.

عربستان و امارات با تشکیل یک ائتلاف خودخوانده و با چراغ سبز آمریکا از ششم فروردین ماه ۹۴ به بهانه بازگشت 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت حملات همه جانبه خود به این کشور فقیر عربی را آغاز کرد.

نظرات بینندگان