arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۰۹ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

چین فهرست ۳۳۳ قلم کالای آمریکایی شامل تعرفه را منتشر کرد / افزایش ۲۵ درصدی تعرفه بر ۱۶ میلیارد دلار کالای آمریکایی

چین چهارشنبه شب به وقت پکن فهرست ۳۳۳ محصول وارداتی از آمریکا که قرار است روی آن‌ها تعرفه ببندد را اعلام کرد تا همچنان دامنه جنگ تجاری میان دو کشور وسعت یابد. بر اساس این فهرست ۱۶ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا به چین از جمله نفت خام، زغال سنگ، گازوئیل و همچنین برخی خودرو‌ها و تجهیزات پزشکی و درمانی تحت تعرفه سنگین‌تر قرار می‌گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین چهارشنبه شب به وقت پکن فهرست ۳۳۳ محصول وارداتی از آمریکا که قرار است روی آن‌ها تعرفه ببندد را اعلام کرد تا همچنان دامنه جنگ تجاری میان دو کشور وسعت یابد.

به گزارش ایرنا بر اساس این فهرست ۱۶ میلیارد دلار از کالا‌های وارداتی آمریکا به چین از جمله نفت خام، زغال سنگ، گازوئیل و همچنین برخی خودرو‌ها و تجهیزات پزشکی و درمانی تحت تعرفه سنگین‌تر قرار می‌گیرد.
این اقدام درست ساعاتی پس از آن صورت گرفته است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد تعرفه‌هایی را تا دو هفته دیگر روی ۱۶ میلیارد دلار از کالا‌های چینی در نظر می‌گیرد.
کمیته مقررات تعرفه شورای دولتی چین اعلام کرد افزایش ۲۵ درصدی تعرفه عوارض گمرکی بر ۱۶ میلیارد دلار کالای آمریکایی از ساعت ۱۲ روز ۲۳ اوت آغاز می‌شود.
طبق این اطلاعیه، بر اساس پیشنهاد دفاتر، انجمن‌ها و شرکت‌های مربوطه، به منظور حفاظت بیشتر از منافع مصرف کنندگان و شرکت‌های داخلی، کمیته یاد شده فهرست اقلام کالای آمریکا موضوع اطلاعیه شماره ۵ را اصلاح کرده و فهرست موضوع اطلاعیه شماره ۷ ملاک اجرا خواهد بود.
فهرست در شرایطی منتشر می‌شود که رهبران چین در تعطیلات تابستانی ماه اوت بسر می‌برند و پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده نبرد اقتصادی طرفین تشدید شود.
ارزش کالا‌هایی که آمریکا قرار است روی آن‌ها تعرفه ۲۵ درصدی ببندد نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار است تا یک ماه دیگر احتمالا تعرفه روی ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی صادراتی به آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.
وزارت بازرگانی و وزارت خارجه چین هم در بیانیه‌های جداگانه‌ای آورده اند که آمریکا باعث شده است تا چین در شرایط اجباری تعرفه‌های تجاری روی کالا‌های آن کشور را افزایش دهد.
این در حالی است که از دیدگاه آمریکا این چین است که جنگ تجاری را پیشتر شروع کرده و باعث شده است تا کسری تجاری آمریکا در برابر پکن به ۳۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ میلادی برسد.
شینهوا خبرگزاری رسمی چین از انتشار فهرست دفاع کرده و آن را برآیند اندیشه و اقدام رهبران این کشور دانسته است.
این گزارش می‌افزاید که ظاهرا آمریکا از اینکه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر مردم چین شاد زندگی می‌کنند و شیر بیدار شده و اژد‌ها به آسمان برخاسته است، خرسند نیست و با یکجانبه گرایی قصد مشکل سازی و باج خواهی دارد.

نظرات بینندگان