arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۲۳۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۷ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۷

نامه ترامپ به پوتین؛ از حامل نامه اصرار و از کاخ سفید انکار

سناتور جمهوری‌خواه، در پیامی توئیتری نوشت: «باعث افتخارم بود که نامه‌ای را از طرف رئیس‌جمهور ترامپ به دولت پوتین برسانم. این نامه بر اهمیت همکاری در حوزه‌های گوناگون تاکید کرده است،‌ حوزه‌هایی چون مبارزه با تروریسم، گفت‌وگو میان پارلمان دو کشور و ادامه تبادل فرهنگی.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یک سناتور آمریکایی گفت که نامه‌ای را از طرف رئیس‌جمهوری ایالات متحده به دست مقام‌های روس رسانده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، «راند پاول»، سناتور جمهوری‌خواه، روز گذشته -چهارشنبه- نامه‌ای را از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، به دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، تحویل داد، اما این سناتور و کاخ سفید تعاریف متفاوتی از فحوای این نامه دارند.

سه هفته پس از آن‌که بسیاری ترامپ را به‌خاطر ایستادگی نکردن در برابر پوتین در نشست هلسینکی مورد انتقاد قرار دادند، پاول گفت که این نامه پیشنهاد همکاری در حوزه‌های گوناگون را میان دو طرف مطرح می‌کند. کاخ سفید اما این نامه را معرفی‌نامه‌ای برای پاول عنوان کرده که بنا بود به مسکو سفر کند.

پاول برای چه هدف بزرگی به مسکو سفر کرده!

پاول که خود از طرفداران ترامپ است، از رویکرد او در نشست هلسینکی بسیار انتقاد کرده است. وی گفت که برای تشویق به روابط دیپلماتیک به مسکو سفر کرده بود.

او در پیامی توئیتری عنوان کرد: «باعث افتخارم بود که نامه‌ای را از طرف رئیس‌جمهور ترامپ به دولت پوتین برسانم. این نامه بر اهمیت همکاری در حوزه‌های گوناگون تاکید کرده است،‌ حوزه‌هایی چون مبارزه با تروریسم، گفت‌وگو میان پارلمان دو کشور و ادامه تبادل فرهنگی.»

«هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید، در رابطه با این نامه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در این نامه، رئیس‌جمهوری به موضوعاتی اشاره کرد که پاول بنا داشت در رابطه با آن‌ها با پوتین گفت‌وگو کند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین، گفت که این نامه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به دست مقام‌های مربوط رسیده است. با این حال پسکوف گفت که کرملین اطلاعی از محتوای این نامه ندارد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان